אתם אוכלים בריא, דואגים לצרוך את כל אבות המזון במהלך הדיאטה וכשאתם רעבים לאחר הארוחה ונוטים ללעוס מסטיק כדי להימנע מנשנושים וטעימות? חכו, אולי תרצו לוותר על הממתק המהיר. ב"פינת המיתוס" ברדיו 103FM הסבירה ד"ר מאיה רוזמן האם באמת כדאי ללעוס מסטיקים במהלך הדיאטה.

"מצד אחד, לעיסת מסטיק כשמבשלים או אופים, או בין הארוחות, יכולה לחסוך קלוריות מיותרות של נשנושים וטעימות", הסבירה. עם זאת, בסיטואציות מסוימות, הודיעה כי אפשר לווותר על המסטיקים".

"מצד שני", הוסיפה, "כדאי לדעת שברגע שאנחנו לועסים משהו, מערכת העיכול מתכוננת למזון שאמור להגיע אליה ומופרשות חומצות עיכול. החומצות האלו על קיבה ריקה – גורמות לתחושת רעב מוגבר. כך שההמלצות לכל מי שרוצה ללעוס מסטיקים – עד מקסימום 20 דקות ליום, ורק מיד לאחר הארוחה, על קיבה מלאה, כך שלא תיגרם תחושת רעב מוגברת. ואז יש גם את היתרון של שמירה על בריאות השיניים שלנו".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד