איך יכול להיות שבכוס מיץ גזר יש הרבה יותר קלוריות מכריך פיתה קלה? שאלה מעולה. ד"ר מאיה רוזמן הגיעה לעשות סדר בנושא בתוכניתה ב-103FM. "לפי רשת בתי קפה, במנת מיץ גזר יש יותר משש כפיות סוכר", חשפה רוזמן. 

בגלל אות אחת חסרה: הטעות של צבא ארה"ב שהייתה עלולה לעלות ביוקר
פותחים את הבוקר עם קפה? זה מה שעלול לקרות לגוף שלכם

"יש לי מכונת מיצים בבית, אני צריכה יותר מחצי קילו גזר כדי להכין כוס מיץ גזר אחת בינונית. כל הסיבים התזונתיים חסרי הקלוריות שהיו בגזר נשארים במכונה. מיץ הגזר מכיל בעיקר את הסוכר שהיה בגזר. וכן, גם הרבה ויטמין A. בכוס קטנה של מיץ גזר שתיים וחצי כפיות סוכר, בכוס גדולה מעל שש כפיות", אמרה רוזמן.

"לפי הטבלאות של רשת בתי הקפה, במנה של מיץ גזר יש 170 קלוריות, שזה יותר מפיתה קלה עם פרוסת גבינה צהובה וירקות. ומה יותר משביע?", תהתה המומחית. "ועוד הערה – בכוס מיץ גזר יש יותר קלוריות מקפה הפוך גדול. מסקנה – מיץ גזר הוא לא ירקות חופשי בדיאטה... יש לחשב אותו כמו כל נשנוש אחר".

לסיום אמרה כי "היתרון של מיץ גזר לעומת גזר טרי הוא, שלגוף הרבה יותר קל לספוג ממנו את כל הוויטמינים, בהשוואה לגזר שלם עם כל הסיבים התזונתיים, שחלק ממנו לא מתעכל ויוצא כמו שהוא ואז הגוף גם מפסיד חלק מהערך התזונתי".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד