כמדי שבוע שבה ד"ר מאיה רוזמן אל פינת המחקר בתוכניתה ב-103FM על מנת לחשוף תגליות חדשות על עולם המזון והתזונה הנכונה והבריאה לנו. הפעם הביאה המומחית תוצאות מחקר שמצא את הנשנוש שעוזר להפחית את סימני גיל המעבר. 

מבלים שעות רבות בנסיעה או בטיסה? מומחים מזהירים מפני סכנה לבריאותכם
שומנים בריאים - יש דבר כזה: אלה המאכלים בהם תמצאו אותם

"כן, יש כזה", אמרה רוזמן, והסבירה: "מפחית גלי חום, מפחית עייפות ועצבנות. מכיל המון ברזל, סידן וחלבון. על מה אני מדברת? אדממה, פולי הסויה, והיתרונות עצומים – סויה מכילה חומרים שמפחיתים תופעות גיל מעבר כמו גלי חום, עצבנות, עייפות, יובש. במחקר בו בדקו נשים בגיל המעבר במשך 12 שבועות, גילו שתוספת יומית של סויה הפחיתה את תופעות גיל המעבר בצורה משמעותית".

"היא מכילה סידן בכמות גדולה וגם חומרים (גניאסטין) שמפחיתים את פירוק העצם. מחקרים מראים שצריכת סויה מפחיתה סיכון לסרטן השד, וגם מגינה בפני מחלות לב. לאחרונה פורסמה סקירת מחקרים שהראתה תוצאה מובהקת לגבי צריכת חלבון סויה ואיזופלבונים שיש בסויה – שמפחיתים סיכון למחלות לב וגם מפחיתים לחץ דם", הוסיפה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אדממה (צילום: אינגאימג')
אדממה (צילום: אינגאימג')

"בניגוד למיתוסים הישנים של פעם, סויה נחשבת לבטוחה לצריכה בקרב נשים, גברים, ילדים ואנשים בסיכון למחלות שונות", הסבירה. "רק לשים לב: להיזהר בכמות הסויה במקרים של בעיות בבלוטת התריס". 

לסיום אמרה רוזמן כי "כמובן שיש עדיפות לסויה טבעית כמו פולי סויה אדממה ופחות למוצרים מעובדים כמו כל השניצלים והנקניקיות מסויה. על פי המחקרים בנושא בסויה טבעית שילוב החומרים הוא בעל ההשפעה הטובה הגדולה ביותר על הבריאות. כמה אוכלים כנשנוש דיאטה? 200 גרם שקול עם קליפה – לחלוט במים רותחים כמה דקות, לסנן, לפזר מלח גס וליהנות".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד