שאלה: ״אני ואשתי נשואים חמש שנים עם שני ילדים בני ארבע ושנתיים. הבעיה היא עניין תדירות הסקס. אני מצדי כל יום שלוש פעמים ביום וברור לי שזה לא הגיוני בקונסטלציה שלנו, אבל עדין בשלושה חודשים האחרונים הסטטיסטיקה שלנו עומדת על ממוצע של פעמיים בחודש בלחץ. אני מרגיש שזה מאוד חסר לי. כשנסיתי לדבר עם אשתי היא אמרה שלה מספיק פעמיים בחודש וככה כולם עושים במצב שלנו״.

״אני לא מקבל את זה בכלל והולך עם תחושות שהיא לא נמשכת אלי ולא רוצה אותי. היא טוענת בתוקף שזה לא נכון אבל פועל יוצא שאלו התחושות. חשוב לציין שכשיש לנו סקס הוא מעולה. עושים הכל מהכל... מאז המריבה כבר חמישה ימים אנחנו בפאסיב-אגרסיב. שנינו לא מדברים חוץ מעל הילדים ודברים שקשורים לבית. אני מתלונן על הבעיה הזאת כבר הרבה זמן. הבעיה היא שאני לא רואה פתרון אמיתי שיגשר על הפערים״.

לימור עונה: ״איש יקר ואהוב, זה כל כך טבעי מה שאתם עוברים. זה ממש נורמלי שבמסע החיים הזוגי שלכם יהיו תקופות שבהן יהיו פערי ליבידו (חשק מיני) ביניכם. לדוגמא בגילאים שהילדים יהיו גדולים יותר, לקראת גיל 40 שלה - תתכונן להיפוך בחשקים״. 

״יש לכם שני ילדים קטנים שדורשים המון תשומת לב בסיפוק הצרכים שלהם כילדים. אני בטוחה שכאם האנרגיות שלה נשאבות לטובת גידולם. מה שאני באה להגיד זה שחשק מיני הוא תלוי מצב ריגשי, פיזיולוגי, תודעתי ואנרגטי״. 

״בוא נתבונן יחד על הרבדים השונים האלה אצל בת הזוג שלך ונבחן את תחום החשק המיני. פיזיולוגית: האם בת זוגך ביצעה בדיקות הורמונליות לאחרונה? מה המצב הגופני שלה? האם יש מחלה כלשהי ברקע? האם היא מחוברת לגוף שלה? אוהבת אותו ומאוננת עם עצמה כדי לחוות עונג? ריגשית: האם אתה קשוב לה? האם היא משתפת אותך ברגשות שלה? האם אתה יודע להיות חבר שלה? להתעניין בה חוץ מכשאתה רוצה סקס? מה מצב הרוח שלה ברוב שעות היום - עצב? ייאוש? תסכול? אלו הם רגשות שגורמים לירידה בחשק המיני. אנרגטי: מה מצב שעות השינה שלה? כמה אתה שומע את המשפט ׳אין לי כוח׳? כמה היא מוותרת על החיים שלה כדי להיות עבורך / עבור הילדים / עבור הבית? האם היא אנרגטית ומלאת שמחה? תודעתית: האם היא נמשכת לעצמה? כמה היא חזרה לדמות שלה האירוטית? היא חושבת שהיא יפה? סקסית? מתלבשת ככה שיחמיא לה או לבושת חולצות "אוהל" גדולות שיסתירו גוף עייף אחרי שתי לידות? האם החשיבה שלה חיובית, מעצימה ואוהבת או שהמשפטים שהיא אומרת רוב היום מלאי שיפוט וביקורת? תודעה שלילית יומיומית מורידה את רמת שמחת החיים ואיתה יורד גם החשק למין״.

״ובקשר אליך גבר יקר, רציתי לספר לך שיש התנהגויות של בני זוג שהן ׳התנהגויות דוחות מינית׳. אתה יכול להיות גבר סקסי ומענג אבל אם ההתנהגויות שלך לא מושכות הן ייצרו דחייה ממך, לצערי, אצל חלק מהנשים״.

״בוא נבחן כמה אתה מושך מינית או דוחה מינית והנה שאלות אליך כבן זוג: האם אתה מתייחס אליה רק כשבא לך סקס? כמה אתה ביקורתי כלפיה? מקניט אותה ושופט אותה כאמא או לדוגמא שהיא לא בסדר, שהיא לא חרמנית? האם אתה נוגע בה רק כשאתה רוצה ׳לקבל׳? האם אתה מאהב שלה? כמה אתה מחזר אחריה ומשקיע בה? האם אתה שותף מלא למטלות הבית? לגידול הילדים? כמה אתה מעורב? איך אתה מתנהג לעצמך? האם אתה דואג לשמור על היגיינה ואסתטיקה אישית. מתלבש בבגדים מכבדים ללא חורים וקרעים או ישנים? משקיע בעצמך להריח טוב, להראות טוב בעינייה? כמה אתה משקיע בלימודים שלך? התפתחות אישית שלך? עושה ספורט? יוצא עם חברים? להרבה מהפעולות שלך יש השפעה ישירה על התשוקה שלה אליך. לתשומת ליבך. שלך, לימור בנדל״.

לימור בנדל, מורת דרך לענג, מלווה זוגות ויחידים ליצירת חשק מיני ותשוקה לאורך שנים. כנסו לקבוצת הפייסבוק ״מתעוררים ביחד״ לעוד פוסטים בנושא