את פתח תוכניתה ברדיו 103FM הקדישה ד"ר מאיה רוזמן להסבר מדוע לחם ופיתות עדיפים על פסטה או פתיתים. "אם לחם, פסטה, קוסקוס ופתיתים עשויים מקמח, למה יש עדיפות ברורה ללחם?", שאלה רוזמן והסבירה: "4-3 כפות קטנות של פסטה, פתיתים או אורז מכילות 120 קלוריות, יותר משתי פרוסות לחם קל או פיתה קלה. זוהי מנה קטנה ולא משביעה, שלפעמים רק גורמת לתסכול. חצי כוס אחרי בישול. זה כלום, תסכימו איתי".

לרגל 50 שנה למותו: 50 דברים שלא ידעתם על ברוס לי
"אופנהיימר - הסיפור האמיתי": סרט דוקומנטרי מלמד וראוי שכדאי לראות

"טעמנו בעמידה שתי כפות אורז? בלי להרגיש הכנסנו לגוף עוד כמעט 100 קלוריות, כלומר כמו לאכול עוד כריך, אבל בלי לספור אותו ובלי להרגיש. כשרוצים לרדת במשקל, עדיף להתמקד בדברים מדודים, שאפשר לספור בצורה מדויקת. לחם קל או פיתה קלה - יודעים כמה אוכלים ואפשר לחשב את זה, גם אם זה בכמות גדולה יחסית", ציינה. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לסיום הוסיפה: "מבחינה תזונתית – פסטה או פתיתים נותנים לגוף ערך תזונתי פחות טוב מלחם מלא או פיתה מלאה, כך גם לגבי אורז לבן. במנה של פסטה או פתיתים יש בדרך כלל גם תוספת של שומן ורוטב וזה יותר קלוריות לא מדודות מאשר הממרח ששמים בכריך".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד