ד"ר מאיה רוזמן הקדישה את פינת "טוב לדעת" בתוכניתה ברדיו 103FM לפרי הכי אהוב של הקיץ - המנגו. "הוא אחד מהפירות האקזוטים עם הטעם המיוחד והחזק, הוא מכיל בערך 60 קלוריות למאה גרם, מה שאומר שבערך חצי מנגו גדול זה מנת פרי בזמן דיאטה", אמרה.

העוקבים המומים: אושיית הרשת מתה לאחר שניזונה מפירות בלבד במשך 5 שנים
נכדה שיתפה: סבתא שלי בת 80 ואין לה קמט באופק - זה הסוד שלה

"יש בו כמות יפה של ויטמין C, גם קצת ויטמין A ואשלגן שדרוש ללחץ הדם", הוסיפה ושיתפה: "יש לי בחצר שלושה עצי מנגו - כל מנגו מזן אחר, ותשמעו, אני אוכלת אותו עם הקליפה ישר מהעץ, וזה ממש טעים. זה מגדיל את כמות הסיבים התזונתיים והשובע בלי תוספת של קלוריות בכלל".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמדי/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מנגו (צילום: אינגאימג')
מנגו (צילום: אינגאימג')

בהמשך העלתה רוזמן לשידור את אלקנה בן ישר, מגדל מנגו ויו"ר שולחן מגדלי המנגו בארץ, ויחד הם ניפצו כמה מיתוסים חשובים על הפרי הטעים.

בן ישר הבהיר מספר נקודות חשובות במיוחד:

1. "אין ריסוסים רעילים בגידול כי חלק ביצוא לאירופה – קיים תקן מחמיר במיוחד".

2. "יש הבדל בין הזנים באחוז הסוכר – הישראלים אוהבים את זן ה'מאיה' (פיתוח ישראלי היסטורי) שגדל בהיקף קטן ולכן מחירו גבוה יותר. הזן שלי – זן ישראלי חדש מהשנים האחרונות והוא הזן הדומיננטי. העונה מסתיימת בסוף אוגוסט ואז יש זן קיט – זן עם קליפה ירוקה צהובה והוא גדול יותר ומכיל פחות סוכר – 14% סוכר. הזנים הישנים עם הרבה סיבים – פחות איכותי וטעים ורוב המטעים נעקרו".

3. "חשוב לשמור את המנגו בחוץ כי במקרר הוא לא מבשיל. זה פרי טרופי, במקרר אחרי 10 ימים יש נזקי צינה. בפריזר אפשרי בהחלט, במקרר לא".

4. "צבע הקליפה בעונה לא אומר כלום, לא על איכות הפרי ולא על העסיסיות. הזנים עם הקליפה הירוקה דווקא הכי טעימים".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד