מדוע חשוב מאוד לשתות בזמן פעילות גופנית? ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM מתי כדאי לשתות מים כשמתאמנים ומה הכמות הרצויה. "קחו בקבוק מים לאימון שלכם! זה משפיע על שריפת הקלוריות", חשפה.

רוצים להפחית את רמת הסוכר בדם? אלה הפחמימות עתירות החלבון הטובות ביותר
82% מהאנשים לא הצליחו: יכולים לראות את המילה הנסתרת?

"ובלי קשר לחום בחוץ כדאי לדעת, שאם לא שותים מספיק מים במהלך אימון - שורפים פחות קלוריות, כי ירידה באחוז הנוזלים בגוף גורמת להפחתת יכולת השרירים, גם אם האימון בחדר כושר במזגן. איך זה קורה? חשוב לשים לב במיוחד בימים חמים אלו, בהם כמות ההזעה גבוהה במיוחד גם כשלא עושים ספורט. ירידה בנוזלי הגוף גורמת לירידה ביכולת השרירים וביעילות האימון. כשיכולת השרירים יורדת, האימון פחות אפקטיבי, יש פחות בניית שריר ושריפת הקלוריות נמוכה יותר", הוסיפה.

"אני מכירה אנשים שיוצאים לאימון בלי לקחת מים כי זה מפריע או כבד, או כי הם שכחו או שפשוט הם לא מרגישים צמא", המשיכה רוזמן. "אז שימו לב: איבוד של 2% מנוזלי הגוף (בהזעה) כבר מפחית את יכולת הגוף, וירידה של 5% מפחיתה את יכולת השרירים עד 30%. המדד החשוב ביותר להתייבשות הוא כמות השתן והצבע שלו: שתן צהוב מעיד על חוסר נוזלים. גם משקאות דיאטטיים וגם קפה נחשבים לנוזלים, אבל בריאותית כמובן שתמיד עדיף מים. שימו לב: יש דבר כזה גם עודף נוזלים, במיוחד אם לא שותים בזמן האימון ואז חוזרים הביתה ושותים הרבה בבת אחת. זה מסוכן", ציינה.

לסיום אמרה: "בדקתי את הנושא על עצמי. כמה אני מזיעה בשיעור ספינינג, בחדר עם מזגן מקפיא? נשקלתי לפני השיעור, נשקלתי גם אחרי השיעור, קיזזתי את משקל חצי ליטר המים ששתיתי ויצא שכמות הנוזלים שהזעתי הייתה 800 מ"ל מים. זה, כשהתאמנתי תחת מזגן שפעל בעוצמה חזקה. אז בצעידות או ריצות או אימונים בחוץ מזיעים יותר ומאבדים הרבה יותר נוזלים".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד