את פתח תוכניתה ב-103FM הקדישה ד"ר מאיה רוזמן לכל המזונות שעלולים לגרום לנו כאב ראש, וחשפה חמישה דברים שצריך להקפיד עליהם כדי להימנע מהם.

כוחנו בשיערנו: טיפים לעיצוב ושמירה על השיער בגיל השלישי
בדקו אם יש לכם במטבח: התבלין שמסייע לשרוף קלוריות ולהפחית מסת שומן

"חוסר שינה, סטרס ושינויים הורמונליים יכולים לגרום לכאבי ראש, אבל גם גורמים תזונתיים. לאיזה גורמים תזונתיים בתפריט כדאי לשים לב?", שאלה רוזמן ולאחר מכן הסבירה.

"הכי חשוב - חוסר מים: שתיה מועטה מדי היא הגורם הראשון והחשוב ביותר לכאבי ראש. אם אתם מאלו ש'שוכחים' לשתות, או מאלו שלא אוהבים מים, הגיע הזמן לשנות את ההרגל. שימו לכם תזכורות בטלפון או קנו בקבוק יפה וקחו אותו לכל מקום, עד שהשתיה תהפוך לאחד ההרגלים שאי אפשר בלעדיהם".

"דילוג על ארוחות: נמצא שדילוג על ארוחות עלול לגרום לשינויים ברמות הסוכר בדם ובלחץ הדם, ובסופו של דבר לכאבי ראש. על פי המחקר, מעבר לאכילה בשעות קבועות הפחית כאבי ראש, ללא קשר למה הכילה הארוחה".

"מאכלים עם טיראמין: שוקולד, יין אדום, גבינה צהובה, גם הם עלולים לגרום לכאב ראש", אמרה רוזמן. "בכל אלו יש חומר שנקרא טיראמין, שנחשד בעבר כגורם למיגרנות. יתכן בהחלט שמדובר בחומרים אחרים במזונות אלו וכדאי לשים לב, במיוחד אם צורכים שניים מהם יחד, כמו קפה וטוסט, או ארוחת גבינות ויין אדום".

שוקולד (צילום: אינגאימג')
שוקולד (צילום: אינגאימג')

"בשרים מעובדים ומתועשים: מכילים חומרים משמרים שנקראים ניטריטים, נמצאו כמרחיבים כלי דם ועלולים לגרום לכאבי ראש אצל חלק מהאנשים".

ומה עם קפאין? "כן, זה נשמע מצחיק, אבל גם הגיוני. בקרב אנשים שרגילים לשתות קפה או תה, חוסר קפאין עלול לגרום לכאבי ראש. הפתרון הוא כמובן לשתות קפה. מעניין לציין שקפאין נמצא כרכיב בתרופות רבות נגד כאבי ראש".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד