שאלה: אני מפנטזת על גברים אחרים בזמן שאני שוכבת עם בעלי. זה מאוד מגרה אותי אבל אני מרגישה שאני בוגדת בו. זה נורמלי? 

תשובת לימור בנדל: יקירתי, את נורמלית. כן, כן. נורמלית לחלוטין.

כבני אדם אנחנו יצורים מיניים כשכל אחד מאיתנו מתעורר מינית מסוגים שונים של גירויים. יש שמתעוררים ממגע, יש מצפיה בסרטי ארוטיקה, יש מקריאת ספרות ארוטית, יש ממראות מסוימים של בני הזוג שלנו או מאקט מסוים במיטה, יש מלחישות ארוטיות או דיבור מלוכלך באוזן והרבה מאיתנו מתעוררים מינית מפנטזיות ודמיון.

פנטזיות הן בראש. הראש שלנו הוא איבר המין הגדול ביותר.

נכון שהגבר שלך מושך אותך, סקסי, מענג ומפנק אבל הוא כאן. עכשיו. פנטזיות הן על משהו לא מוכר, לא ידוע, לא מושג.

המון נשים מרגישות לא נעים כשהן מפנטזות על גבר אחר למרות שהן מונוגמיות (נאמנות מינית לבן זוגן). זה טבעי.

כיצורים ארוטיים אנחנו נשתמש בפנטזיה כדי להתעורר מינית וזה לגיטימי ובסדר גמור. זה רק מעיד עלייך לטובה שאת מחוברת לעולם הפנימי שלך, שהוא עשיר ושיש לך דמיונות ארוטיים! יאמממי.

גברים רבים גם מפנטזים על נשים אחרות בזמן שהם עושים אהבה עם בת הזוג שלהם, וזה בסדר גמור. זה שהם מפנטזים על אחרות לא אומר שהם לא אוהבים או נמשכים לבת הזוג שלהם. אין לזה, לעתים, שום קשר לאהבה שלהם לבת הזוג.

 המון נשים מרגישות לא נעים כשהן מפנטזות על גבר אחר (צילום: אינגאימג')
המון נשים מרגישות לא נעים כשהן מפנטזות על גבר אחר (צילום: אינגאימג')

אז איפה הגבול? אין "משטרת מחשבות". אם הייתם רוצים לבחון גבול כלשהו הייתי רוצה שתבדקו מול עצמכם שני אספקטים.

ראשית, האם זה משפיע על המשיכה המינית שלכם לבני הזוג? האם כשאתם במיטה אתם מפנטזים על אדם אחר, מתעוררים מינית ואז נוכחים במעשה האהבה עם בני הזוג שלכם, או כשאתם פותחים עיניים יורד לכם החשק רק מלראות מולכם את בן או בת הזוג, שאז זה כבר פוגע בחיבור המיני ביניכם. 

​שנית, האם הפנטזיות המיניות שלכם מורידות את הריגוש ממעשה האהבה עצמו? התבוננו האם הפנטזיות המיניות עברו הקצנה, לדוגמא, רק ליקוק רגליים של אישה אחרת מעורר אותי מינית, או האם יש תלות בפנטזיות המיניות האלה.

הכוונה, ש"רק ככה" אני מתעורר/ת מינית ובלי לעצום את העיניים שלי ולפנטז אני לא באמת אוכל להתעורר מינית בכדי להיות מחובר/ת למיניות שלי.

כשנוצרת הקצנה או תלות בפנטזיות שיעוררו אותי מינית נוצר לעתים ניתוק מחוויית הרגע והחיבור לכאן ועכשיו, מה שיוביל לירידה בחשק המיני אצל חלק מאיתנו.

זה קורה לדוגמא לגברים רבים שצופים בסוג מסוים של סרטי פורנו. 

​קו אדום: התבוננות פנימית - יש לשם לב כשאנחנו מפנטזים שוב ושוב על אותו אדם שמושך אותנו, לעתים נוצרים כמיהה ורצון עז לממש את הפנטזיה במציאות כי אנחנו שמים את כל מרחב התשוקה על דמות בלתי מושגת.

חלקנו בוחרים להיות במערכת יחסים מונוגמית וכאן הסכנה שהדמות היא גבר שעובד איתי במשרד או אישה שמלמדת יחד איתי בבית ספר וכדומה. פנטזיות כשמן כן הן - תמיד ניתן לבדוק האם זה נכון לי לשנות פנטזיה כדי לא לבצע היקשרות.

לימור בנדל, מטפלת זוגית ומינית, מומחית ביצירת חשק מיני ותשוקה בזוגיות לאורך שנים. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של לימור "מתעוררים ביחד" 

להרשמה למגזין "לחיות בתשוקה" העוסק באהבה, זוגיות ומיניות לחצו https://www.limorbandel.com/magazin-reg