ד"ר מאיה רוזמן התייחסה בפתח תוכניתה ב-103FM למשקה הכי טעים ומרענן של עונת הקיץ - השייק, וחשפה כמה עובדות מפתיעות. "שייק שהכנו הרגע ושותים אותו מיד – לא רק שיש לו ערך בריאותי גבוה מאוד ורוב הוויטמינים לא התפרקו, אלא שאפילו הוא קל יותר לעיכול וספיגה בהשוואה לפירות והירקות השלמים. הוויטמינים נספגים במהירות רבה יותר בגוף, בהשוואה לקצב ספיגתם לאחר אכילת ירקות ופירות טריים", אמרה.

תעלומת מותו של פריגוז'ין: אלה שני האחרונים שהיו על המטוס לפני שהמריא
האם השמנת יתר בגיל העמידה מגדילה את הסיכון למוות בטרם עת?

למה זה קורה? ד"ר רוזמן הסבירה: "כי כשטחנו את הירקות או הפירות בנינג'ה, חסכנו לקיבה את התפקיד הקשה של הלישה של הירקות והפירות למחית. זה חוסך הרבה זמן עיכול ועבודה לקיבה, וגם לפעמים אם אוכלים ובולעים חתיכות שלמות של ירקות קשיחים כמו גזר למשל, הקיבה לא מצליחה ללוש את החתיכות האלו למצב של מחית, ואז זה עובר להמשך המעיים ויוצא מהגוף שלם וחלק מהוויטמינים לא נספגים".

"הערכים התזונתיים של השייקים והמיצים נשמרים כשהמיץ/שייק טרי, אבל ככל שעובר זמן מרגע הסחיטה – יותר ויותר ויטמינים ונוגדי חמצון מתפרקים ואז כבר לא יעילים לגוף", אמרה והוסיפה כי יש כמה דברים שפחות נהרסים עם הזמן.

דוגמאות לערכים תזונתיים שנשמרים על פי ד"ר רוזמן:

מיץ עגבניות – "מכיל כמות גדולה מאוד של ויטמין C ושל ליקופן שמונע סרטן ערמונית וקטרקט. ויטמין C נהרס עם הזמן אבל הליקופן לא".

מיץ רימונים – "מכיל פוליפנולים שנמצאו כיעילים נגד סוגים רבים של סרטן. לא נהרסים עם הזמן".

מיץ חמוציות – "מכיל חומרים שמונעים היצמדות חיידקים לשלפוחית השתן וכך מונעים דלקות שלפוחית השתן".

מיץ גזר – "מכיל בטא קרוטן שזה ויטמין A צמחי, נוגד סרטן ומחזק מערכת חיסונית".

מיץ סלרי – "מכיל סידן ויעיל נגד אוסטאופורוזיס. נשמר ולא נהרס בשייקים בכלל גם לא אחרי שעובר זמן".

מיץ פטרוזיליה – "מכיל ברזל, חומצה פולית, ואף עוזר נגד בצקות ולתפקוד הכליות מאחר שיש לו השפעה משתנת. כל אלו לא מתפרקים בשייקים".
  
מיץ שזיפים מיובשים – "עוזר לפעילות תקינה של מערכת העיכול ומסייע נגד עצירות".

שייק פירות על בסיס יוגורט: "כמובן שיש יותר קלוריות בשייק על בסיס יוגורט או חלב, אבל שייק כזה כבר נחשב לארוחה מלאה שמכילה גם חלבון. השילוב ביניהם עוזר לספיגה. ויטמין C בפרי או בירק בשייק, דרוש לספיגת הסידן מהיוגורט או החלב, כך שכמות הסידן הנספגת גבוהה יחסית למוצר החלב בפני עצמו ללא תוספת של פרי/ירק. יתרון נוסף הוא שהשובע המושג בשלוב של חלבון + סוכר הוא ארוך יותר:  בערך פי 2 זמן מאשר שייק פירות על בסיס מים".

שייק פירות (צילום: אינגאימג')
שייק פירות (צילום: אינגאימג')

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד