ד"ר מאיה רוזמן שיתפה בתוכניתה ב-103FM במאמר חדש ומרתק שקראה ומסביר מדוע שינה מועטה גרמה לעליה של כמעט 400 קלוריות ביום?.

ה-FDA קבע: הרכיב בתרופות להקלה על אף סתום אינו יעיל
האם כדאי לצחצח שיניים לפני או אחרי ארוחת הבוקר? התשובה מפתיעה
 
לדבריה, "שינה טובה חשובה לבריאות, את זה כולנו יודעים. חוסר שינה משפיע על התפקוד שלנו, על היכולת שלנו לחשוב ולהתרכז, וגם על היכולת הפיזית כמובן. העייפות מפחיתה את יעילות האימונים שלנו, ולפעמים גורמת לנו לא להתאמן בכלל, כי מרגישים שאין כוח".

עוד אמרה, כי "אולי זה המקום להזכיר - מחקרים מראים גם שחוסר שינה הוא אחד הגורמים לאלצהיימר. בזמן השינה, מתפנים מן המוח חומרי פסולת מסוימים, וברגע שלא ישנים מספיק והם נשארים במוח ומצטברים בו הם יכולים לגרום, כך מסתבר, לתופעות רבות שאחת מהן היא אלצהיימר".

בהמשך ציינה, כי "בנוסף לכל זה, לאחרונה פורסם מחקר בירחון האמריקאי לתזונה קלינית, בו בדקו למה שינה מועטה גורמת להשמנה ומצאו כי בקרב אנשים ששנתם הופרעה או קוצרה הייתה עליה של 385 קלוריות בתצרוכת היומית".

בקרב אנשים ששנתם הופרעה או קוצרה הייתה עליה של 385 קלוריות בתצרוכת היומית (צילום: אינג'אימג')
בקרב אנשים ששנתם הופרעה או קוצרה הייתה עליה של 385 קלוריות בתצרוכת היומית (צילום: אינג'אימג')

לסיום ביקשה המומחית להבהיר כי "גם שורפים פחות כי עייפים, גם צורכים יותר קלוריות בלי לשים לב וגם עולה הסיכון למחלות. לא פלא ששינה הפכה לערך עליון אצל רבים מאיתנו, בעיקר כשהגיל עולה והיכולת לישון טוב יורדת".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד