שאלה: אני מאוד אוהבת את בעלי אבל אני סובלת מאוד בזמן קיום יחסי המין. כואב לי. פשוט כואב לי כשהוא חודר אלי, תחושה כמו סכין חדה שחותכת אותי בבשר. אני מוצאת את עצמי או דוחה אותו המון כדי לא לחוות את הכאב הזה בזמן החדירה אלי או שוכבת שם קפואה בזמן שהוא חודר אלי וסובלת. לפעמים הוא לא רואה, אבל בזמן שהוא מעלי חודר לתוכי אני ממש בוכה. אני בוכה בשקט, בלי קול, רק עם דמעות כדי לא לפגוע בהנאה שלו. זה ככה שנים ונמאס לי לסבול. מה אני יכולה לעשות? איך משנים את המצב? 
 
תשובת לימור בנדל: אישה אהובה, בקושי נשמתי כשקראתי אותך. מצד אחד כואבת את כאבך הפיזי והרגשי ומצד שני כמה אהבה יש לך לאישך.

אני יכולה להבין את הקושי האדיר שלך כשאת חצויה בין הצורך שלך להימנע מכאב לבין הצרכים שלו לחבור אליך. בואי נתחיל מ - דיי! בבקשה, תפסיקי לשכב כשכואב לך. כשאת שוכבת שם פסוקת רגליים, לא זזה מרב כאב ובוכה הוא מרגיש שאת לא שם. את יודעת שהוא לא רוצה להכאיב לך? את יודעת שהוא חושב בזמן הזה שאת סובלת כשהוא עושה איתך אהבה?

חלק מהגברים, לצערי הרב מאוד, לא מרגישים בכלל מה שהאישה שלהם עוברת כי היא שוכבת איתם. אין להם מושג (לא יודעת איך אבל ככה אמרו לי כמה גברים בקליניקה בכנות גדולה ועצב גדול בעיניים) שהם מכאיבים כאב ממשי לבת הזוג שלהם.

​נשים רבות מתנתקות מהגוף שלהן כשהן עושות סקס. הניתוק מגיע מהרצון לא לחוות את הכאב. בואי נתחיל בלהפסיק את הכאב. גבר שאוהב אותך יקשיב לך. שבי איתו לשיחה. ספרי לו מה עובר עליך.

ספרי לו שכואב לך בזמן החדירה. בקשי ממנו לעבור איתך את השינוי. בקשי ממנו להיות אוהב, סבלני וקשוב אלייך. ספרי לו שיש לך זכות בסיסית ליהנות ממין ובמקום ליהנות את סובלת. כואבת. תשאלי אותו אם הוא רוצה שיכאב לך, ותני לו לענות.

זוג עושה סקס, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
זוג עושה סקס, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

ספרי לו שאת שם כי את מרגישה "חייבת" לקיים איתו יחסי אישות בגלל שאת מפחדת שהוא יעזוב אותך או יבגוד בך חלילה כי את לא שוכבת איתו.

תני לו לפגוש את פחדייך. ספרי לו שאת רוצה ליהנות, שאת רוצה להתענג איתו. תני לו את האפשרות להבין מה עובר עליך כשאתם שוכבים. תתארי את הכאב שלך כדי שהוא יוכל ולו לרגע אחד להיכנס לנעליים שלך ולהבין מה את עוברת. ספרי לו שאת בוכה בחושך בזמן שהוא גוהר מעלייך. שאת לא "לא רוצה" אותו או לשכב איתו, ספרי לו שאת לא רוצה לחוות את הכאב שאת חווה בזמן הסקס. שזו תקופה של ריפוי לשניכם.

אחרי שהפסקת את הכאב - אני ממליצה לטפל בו. כן, סקס זה לא משהו מכאיב. גם אם את רגילה לכאב מהפעם הראשונה שקיימת יחסי מין, שממשיך שנים על גבי שנים - הגיע הזמן להפסיק לסבול. ניתן לגשת לרופא/ת הנשים או פיזיותרפיסטית ריצפת אגן ולאבחן ווגיניסמוס או ווסטבוליטיס (כאבים בזמן החדירה מסיבות רגשיות או פיזיולוגיות). תוכלי גם לעשות בדיקת דם שמבררת פרופיל הורמונלי ולגלות שאולי חסר לך אסטרוגן בגלל התאמת התקן הורמונלי / גלולות לא נכונים עבורך, או שאת אחרי הריון ולידה או גיל המעבר (ליבלוב) ולכן את לא רטובה בגלל שינויים הורמונלים שאת חווה. אסטרוגן הוא ההורמון שאחראי על יצירת רטיבות בגוף שלך וכשיש פחות ממנו יתכן שאת פחות רטובה בזמן החדירה ומכאן הכאב. יתכן שאת זקוקה לטיפול פסיכולוגי/סקסולוגי בגלל חוויה קשה שחווית בעבר וקשורה למיניות שלך, מסרים שליליים מהבית בנושא מיניות או אולי טראומה מינית שהשפיעה ישירות על היכולת שלך ליהנות ולהתענג ממין ולכן את לא מרטיבה.

​דעי, לכל אחת מהסיבות שכתבתי יש פתרון ודרך נפלאה שבה תוכלי לעבור שינוי מכאב לעונג. תלמדי לאט לאט ליהנות מהמיניות שלך, לעבוד עם עצמך בחדירה שלך לעצמך עם האצבעות שלך או מרחיבים ולייצר ריפוי לווגינה שלך, ומשם המעבר לעונג יתרחש לאט לאט. לא, זה ממש לא תהליך קצר. לחלקנו לוקח שלושה חודשים, חצי שנה, אבל זה תהליך שאת חייבת לעצמך - את ראויה לעונג! מגיע לך ליהנות מיחסי מין מלאי עונג, כיף, שמחה והנאה!

לימור בנדל, מטפלת זוגית ומינית, מומחית ביצירת חשק מיני ותשוקה בזוגיות לאורך שנים. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של לימור "מתעוררים ביחד" 

להרשמה למגזין "לחיות בתשוקה" העוסק באהבה, זוגיות ומיניות לחצו https://www.limorbandel.com/magazin-reg