ד"ר מאיה רוזמן שיתפה בתוכניתה ב-103FM בכל הטיפים החשובים לצום יום כיפור, והסבירה מה הכי כדאי להוסיף לארוחה המפסקת כדי לשבוע לזמן ארוך וממה מומלץ להימנע.

סיפורו של האיש שיכול היה למנוע את המחדל ביום הכיפורים | מיוחד למעריב
מבחן לבדיקת רמת מנת המשכל: פתרו את הבעיה שלפניכם

אחת מן המטרות שלנו לארוחה המפסקת של לפני הצום היא שהיא תהיה משביעה לזמן הכי ארוך שאפשר. לכן, כדאי לזכור את הנקודות הבאות:

תוספת שמשביעה לזמן ארוך יותר היא פסטה, וגם בטטה משביעה לכפול זמן בהשוואה לתפוח אדמה. כדאי לשלב במנה גם קטניות כמו שעועית לבנה, עדשים או גרגרי חומוס שמוסיפות עוד סיבים תזונתיים ומאטות את תהליך העיכול כך שהארוחה תשביע לזמן ארוך.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חשוב לשלב בארוחה ירקות - טריים וגם מבושלים. מבין הירקות המבושלים הכי משביעה היא השעועית הירוקה. היא מתעכלת לאט ותורמת לתחושת שובע לזמן ארוך יותר כמעט מכל ירק אחר.

אם אוכלים מרק, הפעם כדאי לאכול אותו אחרי הארוחה ולא לפניה, כי המרק משביע וגורם לנו לאכול פחות.

לא כדאי לתבל את המזון בהרבה מלח, ורצוי להמעיט באבקות מרק. מלח בארוחה יתרום להופעת צמא מהר יותר במהלך הצום.

הטיפים לשתייה:

לא רצוי לשתות כמות גדולה של מים בבת אחת לפני כניסת הצום. יותר נכון לשתות כוס מים כל חצי שעה החל משעות הבוקר המוקדמות, כדי שהגוף יהיה במצב רווי בנוזלים.

רצוי להימנע ממשקאות מתוקים עם סוכר - גם הם גורמים לצמא להופיע מהר יותר.

רצוי לשתות פחות קפה וקולה, כי הקפאין גורם לאובדן נוזלים מהגוף. יש הטוענים שכדאי להמעיט בהדרגה בכמות הקפה ששותים כבר שלושה ימים לפני הצום, כי הפסקה חדה בצריכת הקפה עלולה לגרום לכאבי ראש אצל חלק מהאנשים.


 
האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד