את פינת המחקר בתוכניתה ב-103FM הקדישה ד"ר מאיה רוזמן לשאלה האם צום לסירוגין 16/8 עוזר לירידה במשקל. "הפעם אני רוצה לתאר שני מחקרים שפורסמו לאחרונה בירחון האמריקאי לתזונה קלינית ובהם השוו בין שיטת צום לסירוגין לבין דיאטה שאינה בודקת באילו שעות המזון נצרך. במחקר הראשון השתתפו 121 נשים עם עודף משקל וסוכרת, שניזונו במשך שנה שלמה מתפריט של 1,500 קלוריות, או - שמוגבל בשעות וכולל צום לסירוגין, או ללא הגבלת שעות. אחוז הנשירה בתפריט של הצום היה גבוה יותר, וסך הירידה במשקל לא היה שונה בין הקבוצות".

לימון מוסיף המון: שבעה טיפים מצוינים לשימוש בלימונים | צפו
"דגל אדום ענק": כרע ברך להציע נישואין - וחברתו עוררה זעם רב

עוד אמרה רוזמן, כי "במחקר נוסף בדקו שיטה אחרת של צום בה השתתפו 150 גברים ונשים, שחולקו לשתי קבוצות - האחת עם דיאטה מאוזנת, ובשניה חמישה ימים אכלו כרגיל ללא דיאטה ואז יומיים בשבוע הם היו בתפריט של כמעט צום שהכיל רק 25% מכמות הקלוריות היומית הנדרשת. לאחר 12 שבועות גילו שלא היה יתרון לשיטת הצום, אם כי גם היא תרמה לירידה במשקל ושיפור במדדי בדיקות הדם".

לסיום הבהירה: "לצום יש יתרונות בריאותיים מסוימים, אך רק בתנאי שהוא משולב עם תפריט בריא, וכשהמטרה שלו אינה ירידה במשקל".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד