מאזינה שוחחה עם ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM ושאלה: "כיצד עודף של נתרן, עודף של חלבון ועודף של ויטמין D משפיעים על הגוף?". המומחית השיבה והסבירה מדוע מינון הוא שם המשחק.

רותח וגשום בסוכה? לקראת עומס חום קיצוני ומהפך בחג | כל הפרטים
הלם בבסמת טבעון לאחר מסע הירי: "אנשים צרחו ובכו, אנחנו במצב חירום"

לדבריה, "אנחנו לא יכולים לחיות בלי מלח, אבל הבעיה היא שאנחנו צורכים היום פי חמישה ממה שהגוף שלנו צריך באמת. ההמלצות מדברות על פחות מ-2,000 מ"ל ליום. 1,200 זה חצי כפית מלח, צריך משהו כזה אבל אנשים אוכלים הרבה יותר. מי שצריך להימנע מעודף מלח צריך להפחית את הדברים שמכילים הרבה מלח. הרבה מלח נמצא ברוטב סויה, גבינות בולגריות, מלפפונים חמוצים, זיתים, נקניקים. בנוסף חשוב לאכול פחות אוכל מתועש כי תמיד יהיה בו מלח מסוגים שונים".

"לגבי הוויטמין D, העודפים שלו נאגרים בכבד ולא מופרשים בשתן - זה יכול להביא לבעיות. עודף שלו עלול לגרום לבעיות כליה. הרבה אנשים נוטלים טבליות של ויטמין D סתם. הוויטמין נמצא בדגים, ביצים, חמאה וכו', ואפשר להשיג אותו מהאוכל ומחשיפה קטנה לשמש", הוסיפה רוזמן.

לסיום אמרה, כי "בנוגע לעודף חלבון, הכל יחסי למשקל הגוף. יש כזה דבר עודף חלבון, אבל קשה להגיע אליו. לאנשים עם מחלות כליה, סוכרת שפוגעת בכליה או שהם כבר זקנים והגוף מתקשה לפרק את החלבון ולהפריש אותו החוצה, לא טוב שיהיה עודף חלבון".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד