תקופת חגי תשרי היא הזדמנות פז לבלות זמן ביחד ולחזק את הזוגיות שלכם. תכננו זמן זוגי שבו אתם מבלים יחד ללא הילדים, החברים והמשפחה המורחבת.
תיאום ציפיות מראש: תאמו ביניכם את התוכניות לחג ואת הציפיות של כל אחד מכם. קבעו יחד אצל מי חוגגים את החג ומה עושים בכל אחד מימי החג והחופשה – והיו עקביים ומאוחדים בהחלטתכם.
 
חלוקת תפקידים: דברו ביניכם על התפקידים לקראת החג, קבעו מראש מי אחראי על הילדים ומי עוסק בניקיונות, בקניות ובבישולים. חלוקת תפקידים ברורה תפחית מריבות ואי הבנות ביניכם.

מילות אהבה ופרגון: הקפידו להגיד מילה טובה ולפרגן לבן ובת הזוג. חזקו את הדברים שהוא עושה, קנו מתנה אישית והראו לו ולה שאתם רואים, מעריכים ומוקירים אותו. תכננו זמן זוגי שבו אתם מבלים יחד - ללא ילדים, חברים ומשפחה מורחבת.
 

לריב בזהירות: מותר לריב, אבל לא לשבור כלים. הימנעו משימוש מיותר של איומים בפרידה ובגירושים. הימנעו משימוש בניבולי פה ובוודאי מכל אלימות פיזית, קחו אחריות והתנצלו אם דיברתם בצורה לא מכבדת האחד כלפי רעותו, והקפידו לסיים את המריבה עד סוף היום.
 
המשפחה המורחבת: הקפידו לתכנן מבעוד מועד את הסדרי האירוח עם המשפחות המורחבות, ולחלק באופן שווה את הזמן ביניהן. זכרו שלכל צד מגיע ליהנות מכם. לפני החגים ישרו את ההדורים והתפייסו עם בני המשפחה המורחבת שאיתם הסתכסכתם בעבר. הגיעו יחד לארוחות המשפחתיות ובשום פנים ואופן אל תתפצלו.
 
תכנון כלכלי: הגדירו מראש את התקציב לחג ותכננו יחד את סכום ההוצאות בתחומי הביגוד, המתנות והחופשות המשפחתיות. קבעו סכום למתנות אישיות ומשפחתיות, שמעבר לו אתם מתייעצים זה עם זה.

הכותבת היא מטפלת זוגית ומשפחתית, מנהלת מרכז טליה לילדים והורים