חגים וילדים: תקופת חגי תשרי בפתח, תקופה עם תחושה של התחדשות, של החלטות חדשות, ובכלל אווירת חג מיוחדת. עם זאת, לא בעיני כולם היא כזו. לחגים נלווים כמה ימי חופש לא מעטים - והרי זה עתה סיימנו חופש גדול. אז מה עושים? הנה דוגמאות לפעילות חווייתיות בבית, אשר בהן יש אלמנט של למידה.
 
למידה של כמויות: הורים יכולים להכניס את הילד למטבח ולשתף אותו בתהליך ההכנה של האפייה. לדוגמה, הילד צריך להיות שותף פעיל ולהכין את הכמויות של המצרכים בזמן אפיית עוגיות/עוגה. באמצעות פעולה זו, אנו מלמדים את הילד יחידות מדידה - מה זה חצי, מה זה שלם. ניתן להשיג מתכונים מונגשים לילדים באינטרנט. זה מאפשר לילד להיכנס לעולם של המבוגרים. הילד לומד מה זה מתכון, כיצד הוא בנוי.
 
משחק באטבי כביסה: ניתן לכתוב על דפים את אותיות הא־ב, או לחלופין את המספרים מ־1 עד 10, ולסדר אותם לפי הסדר הנכון באמצעות תלייתם עם אטבים על חבל הכביסה. באמצעות משחק זה, עובדים גם על סדר רציף של אותיות/מספרים וגם על חיזוק חגורת הכתפיים. ניתן לעצב אותיות/מספרים מכל חומר אשר זמין בבית (פלסטלינה/חול קינטי/בצק). תוך כדי עיצוב אותיות, הילד יש לומר אותם בקול, ובכך הוא מרוויח עבודה רב־חושית - ראייה, מישוש, שמיעה. כאשר חוזרים מהים ניתן להביא מעט חול הביתה לפזר בתבנית או מגש ולאפשר לילד להעתיק אותיות/מספרים עם האצבע.
 

מסירות עם כדור בעמידה: ניתן לשחק זאת בכל פעם בנושא אחר: מספרים, סדר אותיות, הפכים. פעולה זו עובדת בו־זמנית על חיזוק חגורת הכתפיים, ספירה, זיכרון פעיל.
 
לא משנה מה תחליטו, העיקר שתקדישו לכך זמן ושתנצלו אותו כראוי. מבטיחה לכם שכולכם תרוויחו. בהצלחה וחופשה נעימה ומקסימה!

הכותבת היא מאבחנת דידקטית בעלת תואר ראשון בלקויות למידה והתמחות בלקויות שמיעה