אני בעל מכולת שכונתית כבר 21 שנה. בשבע השנים האחרונות יש ירידה דרסטית במכירות, ולצערי הרב ההכנסות בעסק לא מכסות אפילו את ההוצאות. איך לשנות את המקום אם אני רוצה להמשיך?


"היום המכולות השכונתיות הן על סף להפוך להיסטוריה, כמו זן נכחד של לווייתנים, אבל זה עדיין לא אומר שאי אפשר לשפר את המצב. נסה להוסיף לחנות עוד דברים שיעזרו לך למשוך לקוחות נוספים. החל ממתנות קטנות לימי הולדת במחירים מוזלים, ועד לקרטיבים. לדעתי זה יגרום למקום לתפוס תאוצה. אל תפחד לעשות שינויים והתאמות לסביבה שלך. יכול מאוד להיות שזה מה שהעסק צריך בשביל להמשיך להתקיים למרות הקשיים הרבים".



אני נשוי ואב לשלושה ילדים קטנים, עובד כשכיר ובו בזמן מנהל עסק כמנעולן. איך אוכל לקדם את העסק שלי בכדי שיצליח להניב לי הכנסות רבות יותר?


"כשאתה רוצה שיהיה לך עסק, זה לעולם לא יצליח להיות משהו על הדרך. אתה צריך להשקיע בו זמן ואנרגיה בכדי לראות תוצאות. זה לא הגיוני שתשקיע שעתיים ביום בעסק שלך, ותצפה למשכורות עתק. הדבר היחיד שאתה יכול לעשות בכדי להגיע להישגים הוא לפנות יותר זמן, להתקשר לכל מי שאתה מכיר ולספר על העסק, לבקש שהם יעבירו את המסר הלאה. מעבר לזה, תייצר לעצמך מעגל לקוחות ואחת לשלושה חודשים תשלח להם הודעת תזכורת כדי להיות בתודעה שלהם. אם אתה מעוניין לפתוח דף פייסבוק לעסק שלך, קח בחשבון שתהיה חייב לתחזק אותו כל הזמן ולהעניק לאנשים מידע וטיפים, כדי שיהיה שווה להם לעקוב אחריך. לצורך העניין, אתה יכול לפתוח דף פייסבוק שיהיה קשור לתחום הבטיחות והביטחון בבית, לשתף מידע שתאסוף מעמודים ואתרים שונים בארץ ובעולם, ופעם בשבוע להעלות פוסט שיזכיר שאתה מנעולן, ותשמח לסייע להם בכל עת שיצטרכו".





אני שמאי מקרקעין שכיר במקצועי ועתיד להפוך לאב בעוד כמה חודשים. לצערי, המשכורת שלי היום לא מספיקה לי כדי לתחזק את חיי כראוי. התלבטתי אם להשלים הכנסה בתור יועץ בנושאי דיור ופיננסים, אבל אינני יודע כיצד להתחיל לעשות זאת. איך אוכל לייצר קשרים שיביאו לי הכנסה נוספת?


"בתור התחלה אדגיש שלמרות שאני מסכים עם כיוון המחשבה שלך, אני לא חושב שאתה נמצא במצב שבו אתה צריך להשלים הכנסה בנפרד מהעבודה הקבועה שלך, אלא לשלב בין שני הדברים ולהציע לממונה להרחיב את תחומי העיסוק שלך. אם אתה מחפש עוד הכנסה תעבוד עוד שעות, אותן אתה יכול לעשות גם במסגרת העבודה שלך. זכור שלהיות עובד עצמאי זה לא פשוט כמו שזה נשמע, יהיה לך קשה מאוד לתפקד גם כעצמאי וגם כשכיר במשרה מלאה. עליך להשקיע את כל כולך בכדי לראות את התוצאות להן אתה מצפה".



אני בת 29 ומתגוררת עדיין בבית ההורים. לאחר שחסכתי כמה וכמה שנים הגעתי למצב שיש לי כ־200 אלף שקלים בצד, ואני מעוניינת להשקיע אותם בצורה נכונה, בכדי להגיע למצב שבעוד כמה שנים אוכל לרכוש בית משלי מבלי לשלם משכנתה. מהי הדרך הטובה ביותר להשקיע את הכסף לשנים הקרובות?


“עלייך ללכת לפגישה עם יועצי השקעות שונים, לרשום הכל, לשאול הכל, להתעניין ולבדוק מהי הדרך הטובה עבורך להשקיע את הכסף שחסכת. אם אני הייתי במצב שלך הייתי בוחר להשקיע את הכסף באפשרויות נזילות יותר, ולצורך העניין מעדיף תיקי השקעות על פני נדל”ן בחו”ל. אפשרות נוספת שיכולה להתאים לך היא לפנות להלוואות חברתיות, המתבצעות בין שני אנשים זרים לחלוטין. השיטה מאוד פשוטה ותפסה תאוצה בתקופה האחרונה: מתחברים לגוף פיננסי, אתר שמחליף את הבנק, ותפקידו הוא לשדך לך השקעות או הלוואות. משם הדרך להשקעה כדאית עבורך קצרה במיוחד ותוכלי ליהנות מהריביות שהכסף שלך מייצר". ד