יש לי BMI גבוה, האם זה אומר שיש לי סיכון גבוה לחלות? 
"בעזרת מדד BMI אנחנו מתייחסים למשקל גופנו ביחס לגובה שלנו. לצורך העניין, אנשים שעוסקים בספורט עלולים להיות בעלי BMI גבוה, אבל לא בגלל סיכוי לחלות חלילה, אלא להפך. באחד המחקרים האחרונים שקראתי התגלה שאין כל קשר בין מדד BMI גבוה לבין תמותה ממחלות. אני באופן אישי מעדיפה להתייחס למדדים אחרים כמו תקינות בדיקות הדם שלך, האם אתה עושה פעילות גופנית, האם התזונה שלך נכונה והאם יש רקע משפחתי למחלות". 

האם זה נכון שמבחינה ביולוגית עלינו לשמור על אורח חיים טבעוני? 
"אני צמחונית מגיל 12 ובחרתי בדרך הזו מתוך אהבה עמוקה לבעלי החיים באשר הם. אני לא מסוגלת לדמיין את עצמי הורגת חיה כדי לאכול אותה. אני אוהבת פרות, כבשים ממש חמודות בעיניי והלב שלי פשוט מתכווץ כל פעם שאני רואה תרנגולות מובלות במשאית גדולה כל הדרך לשחיטה. מבחינה בריאותית אין שום בעיה להתקיים גם בלי לאכול בעלי חיים או את המוצרים שלהם, יש לנו אפשרות בחירה ואנחנו יכולים להחליט אם לאכול תזונה צמחונית או לאכול בשר. לפי עדויות ארכיאולוגיות מלפני שני מיליון שנה, האדם הקדמון אכל בעיקר בשר, מה שאומר שיש הרבה סיבות להימנע מאכילת בשר, אבל ביולוגיה היא לא אחת מהן. לדעתי כל אחד צריך לבחור את התזונה הנכונה עבורו, וכמובן לכבד את בחירת האחר. מבחינה אישית אני יכולה להגיד שהלוואי שכולם יהיו צמחוניים או טבעוניים וירחמו על חייהם של בעלי החיים, אבל מבחינה מקצועית, אני חייבת להודות שיש יתרונות בריאותיים בבשר, בביצים או בגבינה צהובה למשל. לא משנה מה אתם בוחרים לאכול, הכי חשוב זה שתשימו לב לכמות החלבונים שאתם צורכים בכל יום. במידה ובחרתם אורח חיים צמחוני או טבעוני תדאגו לשלב בתזונה היומיומית טופו, אגוזים וקטניות".

אני אוכלת שתי פרוסות גבינה מעושנת בשבוע ותוהה אם זה עלול להזיק לבריאותי לאורך זמן. האם גבינה מעושנת קנויה בריאה כמו כל גבינה אחרת?
"אני לא יודעת אם מוסיפים לגבינה חומרי טעם וריח או שמעשנים אותה במעשנת כמו שמעשנים בשר. אם את אוכלת מעט מאוד זה לא נורא. זכרי שכל גבינה צהובה באשר היא מכילה כמות מכובדת של חלבון וסידן. גבינה צהובה היא קלה לעיכול משום שכמעט ואין בה לקטוז, והיא לא גורמת לכאבי בטן. בדרך כלל המוצרים המעושנים פחות טובים לבריאות שלנו, אך במקרה שלך את לא צריכה לחשוש. אם זה טעים לך ומדובר בפרוסה אחת פעם בכמה ימים זה לא כזה נורא”.

אני מאוד אוהבת לאפות עוגות ועוגיות. ניסיתי לאפות בשמן זית מאחר והוא בריא יותר משמן קנולה. למרבה הצער, העוגה לא יצאה טובה. מה דעתך?
“קודם כל חשוב לי לציין ששמן זית לא מתאים לאפיית עוגות, יש לו טעם לוואי של זיתים. בשונה ממנו, שמן קנולה הוא בעל טעם ניטרלי, אבל חסר ערך תזונתי, ואין לו יתרונות בריאותיים כלל. אז איזה שמן מתאים לאפייה וטוב לנו? אני מציעה לך לבחור במשהו איכותי יותר, כמו שמן קוקוס בכבישה קרה, שאף יכול לשפר את הטעם של העוגה. המלצה נוספת היא שימוש בשמן אגוזי מלך או שקדים בכבישה קרה, שאפשר למצוא בחנויות טבע או במחלקת הטבע בסופר. מדובר בשמנים בריאים וטובים, והחיסרון היחיד שלהם הוא שהם יקרים".