התפשטות הנגיף מעוררת בהלה בקרב אנשים הסובלים ממחלות רקע ועל כן נחשבים כחלק מקבוצת הסיכון לחלות בנגיף. מאזינה מודאגת שאלה את פרופ' קרסו בתכניתו ב-103FM כיצד תשפיע סכרת נעורים על בן זוגה האתלט, במקרה של הידבקות בנגיף הקטלני, זאת בהתחשב בעובדה כי הוא נמצא רגע אחד לפני החזרה לשגרה ולפעילות במשרד. 

אני בת 30 אבל בן זוגי בן 27 שיש לו סכרת נעורים, הוא אתלטי, עושה ספורט, רזה, והשאלה שלי היא האם יש חשד לגביו שהוא בקבוצת הסיכון לקורונה בגלל סכרת נעורים? כי בשבוע הקרוב מתכננים לחזור לפעילות אצלו במשרד.
"הוא מאוזן?"
יחסית כן.
"הבעיה היא קטנה, יש גורם סיכון קל ביותר "
שמירה על ההנחיות הרגילות תספיק?
"להקפיד קצת יותר מההנחיות הרגילות כי גורמי הסיכון הגדולים ביותר זה השמנת יתר ויתר לחץ דם, רק אחר כך מופיעים גורמי הסיכון האחרים. לחץ דם ועודף משקל הם גורמי הסיכון הכי קיצוניים, אחר כך מחלות ריאה כרוניות, מחלות לב, סכרת ודברים אחרים".
כשאומרים סכרת בדרך כלל מתכוונים לטייפ 2 .
"גם טייפ 1 זו מחלה מטבולית אבל אם הוא מאוזן ושומר על עצמו זה בסדר".
השאלה השנייה היא לגביי, התחילו להופיע לי עקיצות מגרדת על הגוף וביעוץ עם רופא עור אונליין נתן לי טיפול במשחה אנטי דלקתית לשים. 
"סטרואידיאלית?"
אני לא יודעת להגיד לך.
"אם זה עקיצות צריך לראות מה המקור".
הוא אמר שלא יכול להגיד בוודאות מקור בעקיצות פשפשים ושושנת יריחו.
"לא, שושנת יריחו זה כיב אחד, זה לא עקיצות מרובות. נדיר שזה 2. פשפשים זה יכול להיות, אפשר לחפש ולבדוק במיטות.  צריך לחשוב על משהו שקיים אצלך ולא אצל בן זוגך אז יתושים כן יכול להיות כי הם לפעמים יכולים לבוא כשישנים 2 אנשים, לבוא לאחד ולא לשני. הם בוחרים את הטיפוסים שלהם, אנחנו לא יודעים למה בדיוק הם נמשכים יותר לחלק מהאנשים, אבל באזור מגוריי אם יש ברדיוס של 20 קילומטר יתוש - הוא יגיע אליי".
גם אצלי זה ככה אבל יש לנו רשתות ואני לא רואה אותם בבית. יש לי גינה שאני יוצאת אליה.
 "משתזפת בדשא?"
לא ממש, אבל כן עובדת בגינה.
"הייתי מציע לא לעבוד בגינה שבוע ולראות מה קורה, כי אם זה עקיצה היא נראית אחרת מפריחה. עקיצות זה בדרך כלל גבעה אדומה מורמת, קטנה, ובמרכזה נקודה. המשחות יעזרו שהמקום לא יגרד אבל לא יפתרו את הבעיה שתהיה עוד עקיצה. לכן, אני מציע לך שבוע שלם לא לטפל בגינה ולראות, אני לא מאמין שיהיה אסון".
אבקש מהחבר להשקות פשוט. למרות שלו יש את הדם המתוק יותר היתושים נמשכים אליי.