מהו מספר הקלוריות שאפשר להגיע אליו בארוחת יום עצמאות ממוצעת עם בשר 'על האש'?, ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתכניתה ב-103FM את כל מה שרציתם לדעת: "תתפלאו לשמוע כי הפיתה בעצם היא הדבר הכי דיאטטי בארוחה הזו, כשיש בה פחות קלוריות מהבשרים ופחות מהסלטים הקנויים. הדבר העיקרי שצריך להיזהר ממנו הוא דווקא - סלט החומוס", הסבירה ד"ר רוזמן, "צריך לזכור שבכף שטוחה של חומוס יש עד 50 קלוריות, בכף גדושה מכל הלב יש יותר מ- 200 קלוריות, ובצלחת חומוס לניגוב כמו שמגישים במסעדות יש כמעט 1000 קלוריות, לא כולל הפיתה", הזהירה.

בנוסף הסבירה: "גם בלי פיתות ובלי חומוס אפשר להגיע לאלפי קלוריות, אם בכל שיפוד פרגיות יש לפחות 150 קלוריות, בכל קבב קטן יש בערך 122 קלוריות, ובהמבורגר קטן 250 קלוריות, כשמדובר בכנפיים – בכל כנף מעל 200 קלוריות בשל אחוזי שומן גבוהים, אם נקנח גם בסטייק או בצלע של כבש שמכיל כמעט 800 קלוריות וסלטים מתובלים בשמן או מיונז או תפוחי אדמה – בקלות אפשר להגיע לארוחה שיש בה מעל 2000 קלוריות, לא כולל שתיה, פיצוחים וקינוח". 

בהמשך ד"ר מאיה רוזמן המליצה כיצד ניתן לבשל את הבשר ונתנה מתכון חליפי לצמחונים שבנינו: "כל בשר שעובר צלייה בטמפרטורות גבוהות גם נחשב למסוכן, בזמן שהבשר בחום גבוה זמן ממושך נוצרים בו חומרים מזיקים לבריאות. הכי מסוכנים מוצרים קנויים כמו קבב או נקניקיות – ברובם יש שילוב של חומרים משמרים מסוכנים ועוד תוספים ובנוסף הם נחשפים לחום גבוה", הסבירה ד"ר רוזמן, ונתנה טיפ גם לצמחוניים כמוהה, "כצמחונית אני בעד מנגל צמחוני עם שיפודי ירקות, אבל מה שצריך זה פשוט להפחית את הטמפרטורה שהבשר מגיע אליו".

״השריה מוקדמת של הבשר במרינדה מפחיתה את החום שהבשר מגיע אליו ואת כמות החומרים המזיקים שנוצרים, עדיף לצלות על גחלים אפורים ולא על אש גלויה, להפוך את הבשר לעתים קרובות, וגם לנפנף הרבה, (שזה שורף קצת קלוריות- 160 לשעה...). חלקים שנחרכו והפכו לשחורים – לא כדאי לאכול״, הוסיפה הדיאטנית וסיכמה: "כדאי לשלב בארוחה גם הרבה ירקות טריים, כי הם מכילים נוגדי חמצון שמנטלים את החומרים המזיקים שנוצרים בבשר".