מי מאיתנו לא אוהב לנגב חומוס - בדוח או בסיבוב? אבל מה בעצם אנחנו יודעים על חומוס ועל הערך הקלורי שלו? ד"ר מאיה רוזמן הסבירה ב-103FM מהו הערך הבריאותי של המאכל הישראלי האהוב.

"זהו סלט שמורכב מגרגרי חומוס יחד עם טחינה, ששניהם - ברשימת המזונות הכי בריאים: גרגרי החומוס מכילים הרבה ויטמינים, הרבה סיבים תזונתיים שתורמים לשובע, ומפחיתים את הסיכון לסכרת, ויש בהם יותר ברזל מקטניות אחרות", הסבירה ד"ר רוזמן, "הטחינה - מכילה חומצות שומן חשובות מאוד שמפחיתות את הכולסטרול, נוגדי חמצון, והרבה מאוד מינרלים כמו סידן, ברזל, מגנזיום ואשלגן. גם השילוב שלהם מושלם, כי החלבונים שיש בגרגרי חומוס משלימים את החלבונים בשומשום של הטחינה כך שמתקבל חלבון איכותי שמתאים לבניית הגוף".

בשורה התחתונה – סלט חומוס ביתי - הוא אחד המאכלים היותר בריאים, הקנוי לעומת זאת -  קצת פחות.

"ברוב סלטי החומוס הקנויים יש תוספת של שמן – שלא אמור להיות בכלל בסלט. לפעמים כתוב לנו גם "שמן צמחי" כך שאפילו לא יודעים באיזה שמן מדובר. בסלטים הקנויים יש גם לא מעט חומרים משמרים, ותוספים אחרים שתמיד עדיף בלעדיהם- גם אם זה אומר שהחומוס יתקלקל יותר מהר. לגבי המלח בסלטים הקנויים-  3 כפות סלט חומוס מכילות רבע כפית מלח. בין המוצרים - העדיפים הם אלו שיש בהם אחוז יותר חלבון, יותר טחינה, פחות קלוריות ושמן, ושאם כבר יש שמן – אז זה שמן זית או קנולה".

למרות שיש בסלט החומוס חלבונים - בגלל הקלוריות, כדאי להתייחס אליו כאל תחליף לשמן בארוחה, כלומר 2-3 כפות ליום.