כמדי שבוע, ד"ר מאיה רוזמן מפריכה בתוכניתה ב-103FM שמועות נפוצות מעולם התזונה, והפעם: האם שוקולד מריר הוא אכן דיאטטי כפי שחלקנו נוטים לחשוב?

"רבים חושבים שבשוקולד מריר יש פחות קלוריות מאשר בשוקולד רגיל. ובכן, ברוב המקרים זו טעות", הפריכה רוזמן את השמועה ופירטה: "כמות הקלוריות בשוקולד מריר היא ברוב המקרים זהה לזו שבשוקולד חלב. הוצאת החלב והחלפתו בחמאת קקאו לא גורמת להפחתה במספר הקלוריות. ברוב השוקולדים החלביים יש בממוצע כ־500 קלוריות למאה גרם. יש סוגים רבים של שוקולד מריר, גם תוצרת ישראל וגם תוצרת חו"ל, שמכילים בדיוק את אותו מספר הקלוריות. מעט מאוד סוגים מכילים קצת פחות".

מהו השוקולד הכי בריא? "ככל שאחוז הקקאו בשוקולד גבוה יותר, כך יש פחות מקום לסוכר. בשוקולד עם 80% קקאו יש את היתרונות של הקקאו עצמו, המכיל הרבה מאוד נוגדי חימצון, שחשובים נגד הרבה מחלות ומאטים תהליכי הזדקנות. אם כן, שוקולד מריר עדיף משום שיש בו פחות סוכר לבן". ומה הכי פחות מומלץ? "שוקולד לבן. גם שוקולד ללא סוכר, שנועד כביכול לחולי סכרת, יש בו תחליפי סוכר ו־470 קלוריות במאה גרם".

באופן מפתיע, גם אם אתם מנסים לשמור על הגזרה, אל לכם להימנע משוקולד, מריר או מתוק כאחד: "במרבית השוקולדים יש בערך כ־100 קלוריות בשורה, וזה מתאים למי שמצליח להסתפק בכמות הזו כנשנוש ביניים בכל דיאטה".