דגני בוקר, כמו קורנפלקס, הם מאכל פופולרי לארוחת בוקר זריזה ומשביעה. אבל האם הם בריאים? במסגרת הפינה 'טוב לדעת' בתוכניתה ב-103FM, התייחסה ד"ר מאיה רוזמן לשאלה הזו ופירטה כמה סוכר ואחוזי שומן יש בכל אחד מדגני הבוקר. 

"למה לדגני הבוקר קוראים דגני בוקר ולא ממתקי בוקר? הרי הערך התזונתי שלהם דומה יותר לוופלים, וחוץ משני מוצרי דגנים כל השאר אינם בריאים בכלל. גם אם כתוב לנו בגדול על האריזה 'דגנים מלאים' זה עדיין לא אומר כלום. ברובם יש לא מעט שומן לא איכותי, ובחלק גדול מהם יש אחוז סוכר גבוה. עדיף לא להציע בכלל לילדים את הדגנים כאופציה לארוחת בוקר, ואפילו לא במקום ממתקים". 

"הנה כמה דוגמאות: בכריות נוגט יש 40% סוכר ו-16% שומן. כמעט חצי ממה ששמים בקערית זה סוכר. בכריות מרשמלו יש 34% סוכר, כלומר שליש ממה ששמים בקערית זה סוכר. דגני הבוקר האלה מכילים 462 קלוריות במאה גרם, כמו ופלים. בפיטנס עם פירות יש 24% סוכר, בכדורי דגנים בטעם שוקולד יש 28% סוכר, בריבועי דגנים עם קינמון יש 24% סוכר, בעוגי יש 32% סוכר, בקוקומן יש 20% סוכר, בקורנפלקס דבש יש 18% סוכר, בקוואקר דגנים מרובעים פירות יש 16% סוכר, בוויטביקס דגנים שוקולד יש 22% סוכר, ובצ'יריוס יש 25% סוכר (כלומר, רבע ממה שאוכלים זה סוכר)".

"שימו לב: כמות הסוכר רשומה בטבלת הערכים התזונתיים. צריך להסתכל בטור שמפרט ל-100 גרם (ולא בטור שכותבים לנו כמה יש במנה של 30 גרם, זה לא רלוונטי כי לרוב לא באמת אוכלים 30 גרם). כמות הסוכר במאה גרם היא אחוז הסוכר במוצר".