לפני חצי שנה פוטרתי מעבודתי בתחום הקמעונות לאחר שעבדתי שנים רבות במקצוע זה, ויש לי ניסיון רב. למרות הכל לא הצלחתי למצוא עבודה מתאימה, ואני מרגישה שהביטחון העצמי שלי ירד בצורה משמעותית. עשיתי כמה ניסיונות לשוב לשוק העבודה, אבל הם לא נשאו פרי, ואני מרגישה שאיבדתי משהו מהיכולת שלי. איך אוכל לחזור לשוק העבודה למרות משבר הקורונה?
"המצב של השוק, עם הביטחון העצמי שלך או בלעדיו, לא פשוט. בעלי עסקים הרבה פחות מגייסים עובדים עכשיו. כל מה שידעת לעשות רגע לפני שהקורונה התחילה, את יודעת לעשות גם היום - הערך לא השתנה. מה שהשתנה זה הסיטואציה. אין שום סיבה שתיקחי את זה באופן אישי. אני רוצה לספר לך משל ידוע על מרצה לפסיכולוגיה שהחליט באחת ההרצאות שלו להרים שטר של 100 דולר ולשאול את הסטודנטים מי רוצה את הכסף. כל הידיים הונפו אל על, כולם רצו את השטר. המרצה קיפל את השטר, ואחר כך קימט אותו ודרך עליו, אבל בכל פעם הסטודנטים בכיתה עדיין רצו את הכסף. ואז המרצה אמר להם: 'השווי של השטר לא השתנה גם כאשר הוא התקמט והתלכלך'.

מוסר ההשכל הוא מאוד פשוט: במהלך החיים שלנו יש כל מיני אירועים חיצוניים ונסיבות שמשפיעים עלינו. אנחנו נופלים ומתקמטים, אבל הערך שלנו נשאר כשהיה. הוא לא השתנה. מה שהשתנה בסיפור שלך זה רק הסיטואציה. מה שיוכל להטיב עמך זה עניין הפרזנטציה שלך במהלך ראיונות עבודה. זאת אומרת, את חייבת לעבוד על העברת הערך המוסף שאת מביאה איתך. דווקא עכשיו, כשהנסיבות השתנו, את חייבת לעטוף את הערך שלך בצורה יותר מהודקת. נצלי את הזמן הזה ותתאמני על ההצגה שלך מול המראה. את אפילו יכולה לקבל עזרה מחבר או שניים. בו זמנית בדקי מה השתנה בשוק בכל מה שקשור לתחום שלך.

הרי אנחנו עובדים עכשיו מרחוק, ולא פעם נעזרים באמצעיים טכנולוגיים במהלך היומיום. יכול להיות שאם תיקחי איזה קורס תוכלי להעשיר את הידע שלך ולהגיע לראיון העבודה עם סל מוצרים ויכולות רחב יותר. יכול להיות שלימודים של משהו חדש יצליחו לעזור לך לבלוט בראיון עבודה. בסופו של דבר אני מאמין שאת תחזרי לביטחון שלך. זכרי שמאוד הגיוני שקשה קצת כרגע, אבל זה לא אומר שאין דברים שאת יכולה לעשות עד שתמצאי את העבודה המיוחלת".

אני בן 47, נשוי ואב לילדה קטנה. כתוצאה ממשבר הקורונה מצאתי את עצמי חוזר להתגורר אצל אמא שלי. אמא שלי היא אישה מאוד מבוגרת, עם הרגלים משלה אחרי שהתגוררה שנים לבד. למרות שהיא מנסה לתת לנו להרגיש בנוח, לא קל לנו, ואני מרגיש שאבדה לי הסבלנות וקשה לי להכיל אותה. מה דעתך?
"מדובר בתופעה אמיתית. יש כרגע מספר אסטרונומי של זוגות צעירים, משפחות ואנשים שהחליטו לעשות את הצעד ולחזור להתגורר עם ההורים. המצב הזה נובע ממשבר הקורונה, הליכה אחורה ברמה הפיננסית ואיבוד משכורות. מסגר לסגר אנשים נכנסים עמוק לתוך סיר לחץ ומתקשים להתמודד עם המצב הקשה. כשאתה בא היום הביתה, תן עליה מבט ותחמול. תסתכלו עליה רגע מהצד כמו ילדה אוהבת; כמו ילדה שמאוד רוצה לתת לכם להרגיש בנוח אצלה בבית, אבל כבר לא יודעת איך באמת לעשות את זה. היא לא יודעת, ואתה לא יכול לשנות אותה, אתה יכול לשנות את עצמך, וזה ישפיע עליה. היא אישה מבוגרת, וכשהחוויה שלכם תשתנה משיפוטיות לחמלה, גם התקשורת בין כל בני הבית תירגע. אתה חייב ללמוד להכיל אותה בתוך המצב הזה ולבוא הביתה עם מקסימום הסבלנות שאתה יכול לגייס. ברגע שאתה תשנה את התפיסה שלך ותבוא הביתה באנרגיה אחרת, תראה שגם היא תשתנה בהתאמה".