רבים מאיתנו אוהבים להתפנק בפיצוחים אחרי ארוחות, בזמן צפייה באירועי ספורט או סתם כנשנוש. אבל האם פיצחים קלויים הם פחות בריאים? ד"ר מאיה רוזמן הפריכה עוד מיתוס וסיפרה על הערכים התזונתיים שנשמרים בפיצוחים, גם אם הם קלויים.

"בניגוד למיתוס", אמרה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה, "כמות המלח בשקדים הקלויים אינה כל כך גבוהה. במאה גרם של שקדים או אגוזים ופיצוחים קלויים יש כ-700 מ"ג נתרן, והרי אף אחד לא אוכל מאה גרם. מנה ממוצעת של 20 גרם פיצוחים קלויים מכילה בסביבות 130 מ"ג נתרן. כמות מלח כזו גם יש בפרוסת לחם אחת, לצורך השוואה".

מתכון לאסון: כך תימנעו מהתמכרות לשוקולד | מאיה רוזמן מסבירה
רעבים לפני השינה? זה מה שכדאי לכם לאכול | מאיה רוזמן מסבירה
למרות הקלוריות: למה כדאי לאכול גבינות עתירות שומן? | מאיה רוזמן מסבירה

לדברי ד"ר רוזמן, "אמנם בפיצוחים שאינם קלויים אין נתרן בכלל, אבל אם לא אוהבים אותם אפשר בהחלט ליהנות מן היתרונות הבריאותיים של השקדים, האגוזים והפיצוחים גם אם הם קלויים. ויטמין B שנמצא בכמות עצומה בפיצוחים, עמיד לחום ונשאר באותה כמות גם לאחר הקלייה. השקדים, האגוזים, הבוטנים והגרעינים מכילים כמות עצומה של סידן שחשוב לעצמות, ברזל שחשוב למניעת אנמיה, אבץ שדרוש לפוריות ולמערכת החיסון, וגם מגנזיום שחשוב לפעילות השרירים ואשלגן שדרוש לשריר הלב. למינרלים לא קורה כלום בחימום".

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.