ירקות ופירות הם מקור חשוב לערכים תזונתיים להם הגוף זקוק, כמו ויטמין C, ויטמין A, וסיבים תזונתיים שדרושים לפעילות תקינה של המעיים ולתחושת שובע ארוכה. אבל יש הבדל גדול בין פירות לירקות, שבגללו המליצה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM שלא לאכול פירות חופשי כמו ירקות. 

"ירקות ופירות הם המקור החשוב ביותר לוויטמין C, ויטמין A, וגם לסיבים תזונתיים שדרושים לפעילות תקינה של המעיים ולתחושת שובע ארוכה. כמות הקלוריות שיש בירקות היא בממוצע 20 במאה גרם, שזה הכי פחות מכל המזונות, אבל דווקא בפירות יש ממוצע של 50 קלוריות במאה גרם, בגלל שאחוז הסוכר בהם יותר גבוה. במנת פרי יש כ-100 קלוריות ולכן הפרי נחשב לנשנוש ביניים, ולא למשהו שאפשר לאכול חופשי כמו ירקות".

מאכלים שנחשבים ללא בריאים אבל הם בעצם כן | מאיה רוזמן

"כמות הוויטמינים והסיבים התזונתיים שיש בירקות זהה לזו שיש בפירות, ומי שצורך ירקות בתפריט שלו, מקבל את הוויטמינים והסיבים מהם. מסיבה זו, אין חובה בריאותית לאכול פירות בכלל. ברוב התפריטים שלנו אפשר לשלב שלושה נשנושי ביניים, אחד בין ארוחת הבוקר לצהריים, עוד נשנוש אחה"צ, ועוד אחד אפשרי אחרי ארוחת הערב". 

"מי שאוכל מספיק ירקות ומעדיף נשנושים אחרים, כמו שקדים, יוגורט, עוגיית שיבולת שועל, או אפילו נשנושים פחות בריאים כמו קרמבו או בייגלה, לא יפגע בבריאותו בגלל שוויתר על פירות. גם אני באופן אישי מעדיפה שהנשנוש שלי יהיה בירה, ולכן אני לא אוכלת פירות בכלל, ואין עם זה בעיה בריאותית".