יש לי בעיה של גזים מדי פעם. רציתי לדעת אם יש קורלציה ישירה בין הלחם לבן שאני אוכל לזה?
אם יש לך נטייה לרגישות לגלוטן וצליאק, יש לזה.

לא עשיתי בדיקת גלוטן, שווה?
אם אתה חושד שזה מהלחם הלבן או מכל סוג של מאכלים עם חיטה כדוגמת פסטה שווה, זו לא בעיה גדולה לעשות את הבדיקה. יש סיכוי שגזים זה מסוגים של ירקות שאולי פחות מתעכלים, אתה גם אם אתה רוצה יכול לעשות בדיקה לבד בלי לעשות בדיקות רפואיות, כלומר להפחית את כל מה שמכיל גלוטן לכמה ימים, חמישה ימים עד שבוע ולראות אם יש שיפור. אם יש שיפור סימן שזה זה.

איזה מזונות אני יכול להפחית?
כל מה שמכיל חיטה – לחם, מאפים מקמח לבן, עוגות ועוגיות, פסטה, פתיתים, קוסקוס.

אני רוצה להיות יותר מדויק, אני מתמודד עם בעיות אישיות ורגשיות, אם אני לא אוכל פחמימות אני עמוס מבחינה רגשית, כי אני עובד עם תלמידים.
אתה יכול פחמימות כדוגמת אורז, שיבולת שועל, תפוחי אדמה, בטטות. יש הרבה פחמימות שאתה כן יכול, פריכיות אורז במקום הקמח למשל. הפחמימות לא באמת מה שמחזיקות אותך עם מצב־רוח טוב ועם יכולת להתמודד עם כל מה שקורה.

לקחתי פרוביוטיקה בעבר וזה לא עזר לי, עכשיו אני לוקח תכשיר שעוזר לחזק את המערכת החיסונית.
נגד הגזים?

אני לוקח את זה אחרי הארוחה, אני מרגיש שיש שיפור קטן.
אפשר להמליץ על משהו? יכול להיות שאם תיקח אנזימי עיכול זה יעזור, יש את זה להרבה חברות.

יש לי סופר אנזים, אני יכול לקחת אותו?
אני חושבת שזה יכול לעזור.

הייתי אצל נטורופתית אמרה שאני יכול לקחת אותו אחרי הארוחה, השאלה אם גם באופן ספורדי.
אתה יכול כי זה לא מזיק בכלל. השאלה מה זה יעשה, זה עוזר למערכת העיכול לעכל את האוכל, ואם תיקח בין לבין אז למה זה יעזור?

היא אמרה שזה עוזר לאזן את החלבון שלי.
מה שאני התכוונתי, אנזימי העיכול, הם עוזרים למערכת העיכול לעכל הכול, חלבונים, שומנים פחמימות, סיבים, זה בלי מרשם. אני חושבת שרצוי לקחת לפני כל ארוחה, בין לבין זה לא ייתן לך כלום, חבל. לפני הארוחה זה יכול לעזור ובנוסף הייתי ממליצה לך לנסות להפחית קמח לשבוע או לעשות בדיקות צליאק.

קראתי לפני מספר שנים ספר על אכילה לפי סוג דם, אני רוצה לשאול, כי כמה שנים אחרי זה יצא מאמר שהפריך את זה, יש קורלציה בין אכילה לסוג דם?
זה מיתוס ואין בזה שום דבר נכון, וחבל שקראת את הספר הזה כי בזבזת זמן. פעם לפני המון שנים, כעשרים שנה, נתנו לי את הספר הזה, מטופלת שלי הביאה לי את זה, קראתי את הדף הראשון שם ומהזיכרון היה כתוב בהקדמה שאבא שלו היה רופא והוא במסגרת השנים שלו כרופא שם לב שמזונות מסוימים לא מתאימים לבעלי סוג דם. 'שם לב ש..' זה לא מחקר. עשיתי דוקטורט חמש שנים במעבדה ועם אנשים ובבית חולים וקיבלתי אנשים ונתתי להם טיפול תזונתי ולקחתי ביופסיות מהמעיים ובדקתי במעבדה ומיליון דברים בשביל להוכיח משפט אחד. 

"חמש שנים עבדתי כדי להוכיח את המשפט שעוזר לטיפול בסרטן, במסגרת אולי אלפי ומאות אלפי מחקרים אחרים, שכל אחד תורם משפט אחד. אני לא אמרתי 'שמתי לב ש', בדקתי את זה בצורה רצינית. אותו רופא שכתב את הספר לפי סוג הדם לא לקח שתי קבוצות של אנשים עם דם מסוג מסוים ונתן לקבוצה אחת תזונה לחמש שנים והשנייה כקבוצת ביקורת, זה סתם".