ירידה בזיכרון – בגלל ההיריון? יעל בת ה-33 התקשרה על מנת להתייעץ בבעיה רפואית עם הרופא המומחה של 103FM, פרופ' רפי קרסו, בתוכניתו השבועית. המאזינה סיפרה כי היא ילדה לפני 9 חודשים, במחלקת קורונה, ומאז היא סובלת מבעיות זיכרון לטווח קצר. מה קרסו ייעץ לה? האזינו לקטע.

"שמי יעל אני בת 33, בריאה בד"כ ילדתי לפני 9 חודשים במחלקת קורונה, חליתי בקורונה לקראת סוף ההיריון ואחרי חודשיים מהלידה התחילו לי הפרעות קשות מאוד בזיכרון לטווח הקצר. אני שמה חפצים ולא זוכרת, ממש הזיכרון שלי נפגע", סיפרה. "התחלתי לסבול מזה בערך 3 חודשים מההחלמה. זה מאוד משפיע עליי. ברקע, חוץ מהקורונה, יש לי הפרעת קשב וריכוז ואחרי הלידה חזרתי לויואנס 50. לא יודעת מה לעשות".

"אין מה לעשות משום שיכולים להיות שני מצבים", השיב קרסו. "מצב אחד יכול להיות שעד שהספקת להתאושש מהמחלה ישנה השפעה הורמונלית, שמתחילה מיד אחרי הלידה ונמשכת 6-3 חודשים אחרי הלידה. אנשים שיש להם הפרעות קשב וריכוז גם גברים וגם נשים אחרי לידה לפעמים זה מחמיר וודאי אחרי קורונה. יש לך כנראה, יכול להיות, פוסט קורונה סינדרום. תסמונת שלאחר קורונה שיכולה לבוא בצורות שונות, גם וזה די אופייני הפרעת קשב וריכוז שיכולה להחמיר וגם עם ירידה בזיכרון לטווח הקצר. ירידה בזיכרון לטווח קצר זו תלונה שאני שומע הרבה מנשים".

"צריך לראות את הברזל, אם הוא מאוד נמוך וגם הפריטין אז כדאי לקבל אינפוזיה של ברזל, חד משמעית", המשיך קרסו, לאחר שהמאזינה סיפרה כי היא סובלת מרמות ברזל נמוכות שבגללן היא לוקחת כדורים משלימים. "כדי שהברזל שאת לוקחת לא יראה בדם, להפסיק כמה ימים קודם לבדיקה, ושיבדקו לך ברזל בדם וחלבון שנושא את הברזל פריטין ואם הם נמוכים כדאי לתת לך אינפוזיה".