מה עדיף? כשאנחנו מכינים מנה טעימה, לפעמים חסר לנו איזה קישוט ירוק מעל כדי לגרום לה להיראות טעימה, מושקעת ומזינה. לרוב הישראלים ישתמשו בעשבי התיבול הפופלריים - פטרוזיליה או כוסברה. אך, מה עדיף מבחינת ערך תזונתי? הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, ענתה בתוכניתה השבועית לשאלה שהציג בפניה המאזין הקבוע - פטרוזיליה או כוסברה?

"מבחינת כלורופיל, נוגדי חמצון, שניהם אותו דבר. מבחינת ברזל - פטרוזיליה קצת מנצחת", הסבירה רוזמן. "אבל, בשביל להגיע לכמות ברזל כל כך גבוהה שצריך ביום, אף אחד לא יכול להגיע מפטרוזיליה, כי בכל זאת מדובר בעשבי תיבול, שלא אוכלים מהם 200 גרם או חבילה שלמה ענקית שקוצצים, אלא פחות בהרבה", המשיכה - וסיכמה: "היתרון הזה של הפטרוזיליה, כנראה שהוא לא מספיק משמעותי".

"תאכל את שניהם", המליצה הדיאטנית למאזין הקבוע, "תגוון, שניהם מצויינים ומבורכים כי הם משפרים את הטעם של כל מיני קציצות, פשטידות וסלטים. אם מרבים לאכול ירקות ודברים בריאים בזכות שני עשבי התיבול האלה - אני בעד שניהם", הוסיפה.

בנימה אישית הסגירה רוזמן את העדפתה האישית בתחום העשבים הירוקים: "באופן אישי אני מעדיפה כוסברה בגלל הטעם, זה משדרג לי, זה עושה לי הרגשה שאני אוכלת אוכל הודי, כי זה תמיד נמצא במסעדות הודיות".