פינת הייעוץ: מנסים לבנות מסת שריר ולא מצליחים? הדיאטה שחדר הכושר נתן לכם גורמת לכם לעייפות וחוסר יכולת להמשיך להתאמן? יש כמה דברים שאפשר לעשות עם הדיאטה שיעזרו לכם, והדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, המליצה לאחד מהמאזינים שלה שטען שקשה לו לבנות מסת שריר באימונים במכון הכושר. 

"אמרתי לך שאני לא מצליח לרדת במשקל, ואמרת לי בזמנו שמה שלכאורה חסר זה מסת שריר, שאני מאוד חלש", סיפר תחילה. "לפני חודש התחלתי לעשות אימונים להגדלת מסת שריר במכון כושר, שלוש פעמים בשבוע, והשתפרתי רק טיפה. ביחס לדיאטה של מסת שריר - במכון נותנים דיאטות עתירות בפחמימות. האם מה שהם אומרים באמת תורם למסת שריר, או שאפשר להימנע?", שאל המאזין.

7 עובדות שישנו את כל מה שאתם חושבים על בננות

רוזמן לא היססה לענות: "יש סיכוי שאתה צריך פחות מאנשים אחרים, ושמתאימות לך כמויות אחרות". היא הוסיפה: "מה שהם בחדרי כושר יכולים להגיד לך זה כללי מאוד בלי לספור קלוריות. תכל'ס, זה כזה דבר שנקרא מסה בחדרי כושר. בשביל שאתה תוכל להגדיל את מסת השריר שלך אתה צרילך שיהיה לך כוח, הוא יכול להגיע לא רק אבל גם מצריכת פחמימות".

פחמימות, לחם (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
פחמימות, לחם (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

הדיאטנית אפילו נתנה דוגמה מחייה האישיים: "ברגע שיום אחד אני לא מרגישה טוב ויוצאת לסיבוב של כמה קילומטרים, אני חלשה והולכת יותר לאט, אז אשרוף הרבה פחות מיום בו יש לי כוח. חוסר הכוח יכול להיות מזה שאתה אוכל מעט מדי, ואם אין לך כוח לעשות את האימון אתה לא יכול לשפר את מסת השריר".

על תפריט הפחמימות אמרה: "הפחמימות הן מקור אחד לאנרגיה, עוד מקור הוא שומנים. מה שקורה במסה, זה שאנשים אוכלים הרבה יותר, יש להם הרבה כוח, הם משפרים את מסת השריר ולפעמים נותרים עם כמה שומנים מיותרים ומורידים את זה. אתה יכול להוסיף קצת למה שאתה אוכל, בשביל שתבוא עם כוח".

חדר כושר (צילום: אינג אימג')
חדר כושר (צילום: אינג אימג')

המאזין מנגד טען כי "לא חסר לו כוח". על כך השיבה רוזמן: "אתה צריך לבדוק, יכול להיות שיהיה לך יותר כוח ממה שיש לך אם אתה תאכל יותר פחמימות במשך היום, זה לא בטוח, אבל זה יכול להיות". היא הוסיפה טיפ אחר: "יש הרבה מאכלים מתועשים עם רשימת רכיבים טבעית, אני כבר לא מתייחסת אליהם בתור מתועשים. חלק מהיוגורטים עם החלבון הם סתם, וחלק אחר מועשרים במי גבינה, וזה חלבון מאוד איכותי".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103FM