אחד הדברים שאני שומע המון בקליניקה שלי, זה זוגות שמתלוננים בפני שהסקס שלהם כבר לא מרגש אותם. אפילו בני הזוג שמשקיעים אחד בשני במשחק המקדים ומסמנים את ה-וי בכל המקומות הנכונים, מרגישים שהסקס הוא כבר לא מה שהיה פעם, ופונים למקומות אחרים כדי למצוא ריגושים במיטה, בין אם מערכות יחסים פתוחות בהסכמה, או מאהבים מאחורי הגב. הבקשה היא תמיד אותה בקשה – עזור לנו להבין מה קרה לנו ואיך נוכל להצית מחדש את אש האהבה שלנו שכבתה עם השנים.

כדי לעשות זאת, צריך להבין מה גורם למצב הזה שבו זוגות מאבדים את החשק לקיים יחסי מין אחד עם השני, פרט לשחיקה הטבעית של מיניות עם אותו אדם במשך שנים רבות. נתחיל בעובדה מעניינת שעולה שוב ושוב בסקרים ומחקרים שעושים על פנטזיות נשיות. אחת הפנטזיות שחוזרות על עצמה שוב ושוב במקומות הראשונים כאחת הפנטזיות הכי נחשקות של נשים, היא פנטזיית אונס.

השם מטעה כמובן, בעיקר בגלל חוסר היכולת של אנשים לדייק את הכוונה שלהם. כמעט אף אישה לא באמת רוצה שיאנסו אותה (פרט לכאלו עם פטיש בדס"מי לכך). הכוונה היא לכך שנשים רוצות שמישהו ייגש אליהן, והמראה שלהן וכל מי שהן יגרום לו לא להיות מסוגל לעמוד ביצרים שלו, והוא יהיה חייב לכבוש את האישה כאן ועכשיו, בלי לשאול ובלי לבדוק (אבל כמובן שהוא יעשה את זה מבלי באמת לעבור על הגבולות שלה). לפעמים כל מה שאישה רוצה, זה שמישהו יצמיד אותה לקיר, יקרע ממנה את הבגדים ויראה לה כמה הוא לא מצליח לכבוש את יצרו מולה, ויענג אותה בצורה חייתית ויצרית (שימו לב – הדגש הוא על לפעמים, ואין בזאת הזמנה לכפות את עצמכם על אישה כלשהי חס וחלילה). 

אישה מקיימת יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
אישה מקיימת יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

המפתח לאורגזמה: כך תגבירו את רמת העונג בזמן הסקס

זו הייתה הצצה קטנה לפנטזיה נשית. במעבר חד לגברים, אחת הבעיות הידועות בתחום הסקסולוגיה שיש לגברים עם בנות הזוג שלהם, זו תסביך המדונה הזונה. המדונה (לרוב הכוונה היא למריה, אימו של ישו) היא קדושה, לעומת הזונה שהיא טמאה. יש לנו מחשבות קדושה על המדונה, ולא באמת נחשוב על לשכב עם אישה קדושה שכזאת, בעוד שעם הזונה אין לנו בעיה לקיים יחסי מין, גם אם הם יהיו חייתיים ויצריים. הקונפליקט הזה בא לעתים לידי ביטוי בקרב זוגות נשואים שבהתחלה בת הזוג נתפסה כמישהי שמאוד לגיטימי ונחשק לקיים איתה יחסי מין, אבל ברגע שהיא יולדת לנו ילדים, פתאום היא הופכת מ"בת זוג" ל"אמא", ו"אמא" זו אישה קדושה, שאנחנו לא מדמיינים לעצמנו יחסי מין איתה, בטח שלא פרועים כמו שהיינו עושים לפני שהפכה להיות אם ילדינו. 

אז מה נוצר לנו בסוף מהשילוב הזה? יש לנו זוג שבהתחלה היה מקיים יחסי מין מאוד יצריים ומלאי תשוקה. בשלב כלשהו הגבר התחיל להתייחס לבת הזוג שלו כאל "אמא" ולא כאל יצור מיני בפני עצמו, והאישה שרוצה לפעמים מישהו שיכבוש אותה ויזכיר לה כמה היא נחשקת, נאלצת להסתפק בתדירות מין פחותה מבעבר, וגם כשכבר יש מין, הוא מאוד עדין ומכבד כיאה לאמא, ולא יצרי ותשוקתי ואפילו קצת "מלוכלך" כמו שהייתה רוצה. בן הזוג משקיע במשחק המקדים, מכבד את האישה לאורך כל הדרך ומתייחס אליה ברכות ובכבוד, ולהבות התשוקה של שני בני הזוג כובות מבלי שיבינו איפה הבעיה שלהם.

אז מה הפיתרון? איך ניתן להצית את התשוקה מחדש? ישנם מספר פתרונות לכך. אחד הפתרונות היותר מיידיים העומדים לרשותנו נעוץ בצורה שבה אנחנו נוגעים אחד בשנייה. כאמור, לרוב המגע שלנו יהיה מאוד מכבד, מאוד עדין ורך ובעיקר צפוי. כשמגיעים אלי זוגות לקליניקה ומבקשים ממני לעזור להם להדליק את התשוקה מחדש, אחד הדברים הראשונים שאני עובד איתם עליו זה על שינוי צורת המגע שלהם אחד בשני.

יש ארבעה סוגי מגעים הקרויים על שם אלמנטים מהטבע – מגע אדמה, שהוא מגע מאוד מרגיע, איתן, מבוסס ויציב. מגע מים, שהוא מגע שזורם בכל הגוף, מגע מלטף שלא מפספס אף נקודה. מגע אש, שהוא מגע סוער ויצרי, היכול לכלול גם נשיכות, מגע קצת יותר אסרטיבי, אולי קצת משיכות בשיער (מענגות, לא כאלו שתולשות שיער) וכו', ולבסוף מגע אוויר שהוא מגע קליל ומרחף, עדין כמו כנפי פרפר או מגע הרוח.

רוב הזוגות שנמצאים במיניות ארוכת שנים אחד עם השני, פשוט שכחו איך להשתמש באלמנט האש במגע שלהם, והאש פשוט כבתה. בחנו את עצמכם – איך אתם נוגעים בבני הזוג שלכם ואיך הם נוגעים בכם? האם יש לכם מספיק מגע אש במיניות שלכם, או שאתם בעיקר אדמה יציבה ובטוחה, עם קצת זרימה קלילה של מים ואוויר? האם אתם יודעים להעביר תשוקה באמצעות מגע אש, או שמא שכחתם כבר איך זה לגעת כשאתם מלאים ביצר בוער? אתם רוצים להצית מחדש את התשוקה ביניכם? השתמשו באש – בחנו את השפעות המגע הזה על הפרטנרים שלכם ועל עצמכם, נסו והעיזו לבקש ולעשות מגע אסרטיבי יותר, אולי עם פוטנציאל בדס"מי קל, אבל הרשו לעצמכם לבעור, ואולי כתוצאה מכך, תוכלו להבעיר גם את הפרטנרים שלכם בתשוקה שניצתת מחדש.

נסו והעיזו לבקש ולעשות מגע אסרטיבי יותר (צילום: ingimage ASAP)
נסו והעיזו לבקש ולעשות מגע אסרטיבי יותר (צילום: ingimage ASAP)

שיהיה לכם שבוע תשוקתי מענג במיוחד,
אלון. 

לקבוצת הפייסבוק של אלון בנושאי זוגיות ומיניות – "מחשבה יוצרת מיניות"

לחצו למדריך חינמי לעונג מיני אורגזמי

למידע נוסף על הדרכות מיניות, אישיות או זוגיות – הדרכות מיניות - אלון גושן

אלון גושן (צילום: עדי שמאי)
אלון גושן (צילום: עדי שמאי)