מנפצים את המיתוס: האם לירידה מהירה במשקל עדיף להימנע מסוכרים? זו שאלה שכולנו בטוחים שיודעים את התשובה עליה - כמובן שכן. אבל האם זה נכון להימנע מסוכרים לאורך זמן? התשובה של הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, אולי תפתיע אתכם. 

"זה נכון שהימנעות מסוכרים יכולה לשפר את הבריאות שלנו ואולי לתרום לירידה במשקל, אבל האם זה משהו שאפשר ליישם לאורך זמן, ואם מסתכלים על תוצאות ארוכות הטווח אז מה קורה?", תהתה רוזמן בפתיחת דבריה.

"הרבה פעמים מחפשים מהי הדיאטה הבריאה ביותר, משווים בין פליאו, קטוגנית שזה בלי פחמימות בכלל, דיאטה ים תיכונית ומוצאים שהדיאטה הים תיכונית יותר טובה, וזה לא בגלל היין כנראה, ואפילו לא בגלל שמן הזית אלא כי קל יותר לבצע אותה וקל להתמיד בה לאורך זמן, אפילו שנים", הסבירה הדיאטנית המומחית. "אז נכון, היא כוללת לחם מלא שזה פחמימה ואין בה מאכלים אסורים כמו בדיאטות אחרות אבל יש בה מודעות לתזונה בריאה וטבעית, ויש שיפור במדדים הבריאותיים ובבדיקות הדם לאט־לאט בלי להרגיש שסובלים ומוותרים".

סוכר, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
סוכר, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

היא המשיכה: "נכון שבאופן כללי תפריטים ללא פחמימות וסוכרים תורמים לירידה המהירה יותר במשקל אולי להפחתה בתיאבון ובחשק לנשנש, אבל אני חושבת שלאורך זמן זו לא בהכרח השיטה העדיפה. אני מאמינה שצריך לשלב את האוכל לנפש במידה מסוימת ואפשר לעשות את זה בתפריט בריא, גם אם מדובר במאכלים שלא נחשבים לשיא הבריאות העולמית".

לסיכום היא שיתפה בתוצאות מחקרים, ואז גם את דעתה האישית בסוגייה: "מחקרים מראים שאנשים שמחים ומאושרים חולים פחות, אז מי ששוקולד או ממתק אחר עושה אותו שמח - אני בעד לשלב את זה בתפריט. גם אם התוצאות יותר קטנות, הן מצטברות לירידה משמעותית ולשיפור ענק בבדיקות הדם, אם מסתכלים לאורך זמן. זו דעתי".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM