לא על העוף לבדו: כשאנחנו חולים, הדרך הטובה ביותר להעביר את הצינון או לפחות את ההרגשה הנוראית שמלווה אליו, היא ללגום מתוך קערה חמה של מרק עוף ביתי. במשך שנים אפילו נטען שהמנה המוכרת היא "האנטיביוטיקה של הטבע", אך האם זה באמת המצב? הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, שברה מיתוס נוסף בתוכניתה השבועית.

"מרק עוף נחשב משום מה לתרופת סבתא לזמן מחלה, שפעת או צינון", אמרה רוזמן בפתח דבריה. "האם באמת יש משהו במרק העוף שיכול לרפא שפעת?", שאלה הדיאטנית המומחית, ומיהרה לענות.

"אז זהו, שלא", אמרה. "אבל, אם מפרקים את מרכיבי המרק אפשר לגלות למה הוא יכול לעזור לנו בזמן מחלה, או כל מרק אחר".

מרק עוף (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
מרק עוף (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

  • נוזלים – "בזמן שיש חום, יש הזעה מוגברת ואובדן נוזלים מן הגוף. אם לא צמאים למים, מרק שנאכל לאט, כף אחר כף, מחזיר לנו נוזלים בצורה איטית שמשפרת גם את ספיגתם אל הגוף".
  • גזר – "ויטמין A חשוב למערכת החיסון, והוא נמצא בכמות ענקית בגזר שנמצא במרק העוף. גם בגזר מבושל ויטמין A בכמות גדולה, מאחר שהוא כמעט שאינו נהרס בחום".
  • בצל – "מכיל חומר אנטיבקטריאלים, שנספגים אל הגוף בצורה טובה יותר מבצל מבושל או אפוי".
  • כורכום – "התבלין החשוב במרק כזה, מכיל חומרים אנטי דלקתיים שעוזרים לנו לריפוי, ונספגים אל הגוף בצורה הרבה יותר טובה מתבלין, בהשוואה לכמוסות".
  • עוף – "אם נאכל ממרק כזה, מכיל ברזל שדרוש לכוח, וחלבונים שדרושים למערכת החיסון".

"בנוסף לזה", המשיכה הדיאטנית המומחית, :מרק צח מכיל מעט מאוד קלוריות, אז אפשר וכדאי לשלב אותו בזמן דיאטה, גם אם חולים וגם אם לא, וכמובן שאפשר גם בגירסה צמחונית".