שורפים בכיף: כולנו רוצים לדעת איך אפשר להוריד במשקל בזריזות, במיוחד לדעת איך אפשר לשרוף קלוריות ומתי הן נשרפות הכי מהר. האם באמת היכולת לשרוף יורדת עם הגיל, ומה ההבדל בין גברים לנשים בתחום? הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, הסבירה את הדברים בתוכניתה השבועית וניפצה כמה מיתוסים על הדרך.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ראשית, האם נעשה קשה יותר לשרוף קלוריות עם הגיל? רוזמן מיהרה לענות תחילה: "נכון, זה קורה בדרך כלל בגלל ירידה במסת השרירים בגוף, זה לא קורה למי שעושה המון המון ספורט ומגביר אותו עם הגיל. זה קורה גם בגלל שינויים הורמונליים, למשל, ירידה באסטרוגן גורמת לירידה במטבוליזם".

משקל (צילום: Shutterstock)
משקל (צילום: Shutterstock)

ומה ההבדל בין גברים לנשים בתחום? הדיאטנית סיפרה כי "גברים שורפים יותר קלוריות מאשר נשים, מלידה". למה זה קורה? "זה קורה כי לגברים יש אחוז שרירים גבוה יותר, ולנשים אחוז שומן גבוה יותר, שדרוש לפוריות והיריון". רוזמן המשיכה והסבירה ששריפת הקלוריות קשורה גם לגנטיקה המשפחתית, דיאטות שעשינו בעבר והמטבוליזם הצטמצם.

ולסיכום, האם צום של 16 שעות ליום עוזר לשריפת קלוריות? הדיאטנית הסבירה: "לא. צום לסירוגין הוכח כבריא, אבל מה שיותר חשוב לבריאות הוא מה אוכלים בשעות בהן אוכלים, ולא כמה שעות צמים".