ירידה במשקל היא אחד הדברים הקשים והמאתגרים שיש, אבל לחלקנו זה יותר קל מלאחרים, והכוונה היא לגברים. ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM מדוע גברים יורדים במשקל יותר מהר מנשים. 

לדברי התזונאית, אחת הסיבות לכך היא לגברים יש אחוז שרירים גבוה יותר. "ככל שיש יותר שרירים בגוף, אז גם שורפים יותר קלוריות, גם כשיושבים ולא זזים. גברים שורפים בערך פי 1.5, אפילו פי 2 יותר קלוריות מנשים", הסבירה ד"ר רוזמן. 

סיבה נוספת לכך גברים מאבדים משקל יותר מהר, קשורה גם היא לאנטומיה של שני המינים. "רוב הגברים משמינים באזור הבטן, ושם תאי השומן גדולים יותר, וכך קל יותר לגוף 'למשוך' מהם שומן בזמן דיאטה", סיפרה ד"ר רוזמן, והוסיפה: "לעומת תאי שומן באזור הירכיים (שבאזור זה בדרך כלל הנשים משמינות) שהם קטנים וצפופים ומגיבים פחות טוב לדיאטה", הסבירה. 

המחזור החודשי הוא סיבה נוספת שלנשים לוקח יותר זמן לרדת במשקל. לדברי רוזמן, שינויים הורמונליים במחזור החודשי שגורמים לירידה ברמת הסרוטונין, "ואז יש חיפוש אחרי מזונות מנחמים שישפרו את מצב הרוח. חלק מהנשים מפרשות את הצורך הזה בחשק לפחמימות ולמתוקים, ואז יש תוספת קלוריות". 

גורם נוסף לטובת הגברים הוא יכולת טובה יותר של שלהם לבנות שרירים בגלל הטסטוסטרון. "אם גבר ואישה יבצעו את אותו אימון, הגבר יבנה יותר שרירים מאשר האישה. וככל שיש יותר שרירים בגוף, שורפים יותר קלוריות", הסבירה ד"ר רוזמן.

ויש גם סיבה שאינה קשורה לאיך בנוי גופם של גברים ונשים - הבדלים בהעדפת טעמים. לדברי ד"ר רוזמן, "עשו סקרים לא מזמן ושאלו מה העדפות הטעם. רוב הנשים העדיפו שוקולד ומתוקים ופחמימות, רוב הגברים בסקרים האלה העדיפו בשרים".