זהירות על הראש: אנחנו משתמשים בו בהרבה קינוחים, שייקים ואפילו במנות אסייתיות מסוימות - אבל מה אנחנו יודעים על התכונות הבריאותיות של הקוקוס? הדיאטנית המומחית של 103fm, ד"ר מאיה רוזמן, סקרה את התכונות של הפרי הטרופי בתוכניתה השבועית ברדיו, ושיתפה את מאזיניה בצורות הנכונות לצרוך אותו.

"הקוקוס שייך למשפחת הדקלים, והוא אחד הוותיקים בהם. מאובנים של דקל קוקוס התגלו לפני יותר ממיליון שנה", סיפרה רוזמן תחילה. "מי הקוקוס מכילים סוכר ומינרלים, שבבי קוקוס לבן משמשים לעוגות והם עשירים מאוד מאוד בברזל", סיפרה הדיאטנית על המיץ עם הטעם הייחודי שנמצא בתוך האגוז. עוד אמרה כי "שמן הקוקוס מכיל שומנים רוויים, אבל שונה משומן רווי שיש במזונות מן החי".

"בשנים האחרונות בוצעו מחקרים רבים שניסו למצוא האם השומן שיש בקוקוס מונע מחלות לב או גורם להן", סקרה רוזמן. "הנושא עדיין במחקר, והיום עדיין אין המלצה לשלב כל יום שמן קוקוס, אבל גם אין המלצה להימנע ממנו, אלא לשלב במידה נכונה".

שמן קוקוס (צילום: istockphoto)
שמן קוקוס (צילום: istockphoto)

ומה באשר קמח קוקוס שמשמש כאלטרנטיבה בריאה לטבעונים וצליאקים? הדיאטנית שיתפה מהידוע לה: "קמח קוקוס מכיל 41% סיבים תזונתיים וזה המון, בהשוואה למשל לשיבולת שועל מלאה שיש בה 12% סיבים או קמח חיטה מלא עם 17%", והוסיפה כי "בקמח הקוקוס יש גם 21% חלבון".

"אפשר ליהנות מהיתרונות של הקוקוס וטעמו גם בזמן דיאטה, לא רק בעוגות ועוגיות, אפשר לשלב כפית קוקוס (שזה פחות מ-10 קלוריות) ביוגורט, או בדייסת שיבולת שועל", אמרה לסיכום.