שוברים את המיתוס: השילוב המוכר של ירקות ופירות מלווה אותנו מהילדות כתנאי הכרחי לתזונה בריאה. האם כשנרצה לרדת במשקל חובה עלינו לאכול גם ירקות וגם פירות? הדיאטנית המומחית של 103fm, ד"ר מאיה רוזמן, טענה שמדובר במיתוס - והסבירה מה כן חשוב לאכול.

האם חייבים לאכול פירות כדי שיהיה תפריט בריא? רוזמן מיהרה להסביר: "שמעתי הרבה אנשים חושבים שזו ממש חובה לשלב פירות בתפריט, ואם יש תפריט שלא מכיל פירות לא יכול להיות בריא. זה מיתוס".

"הפירות הם מקור מעולה לסיבים תזונתיים, שחשובים למערכת העיכול, בריאות המעיים לוויטמינים C, A, וגם K", הוסיפה הדיאטנית, אך סייגה. "אבל, חשוב לשים לב שאת כל אלו יש גם בירקות – ואפילו בכמות יותר גדולה. ברוב הירקות יש יותר סיבים תזונתיים, יותר ויטמין C, בהרבה מאשר ברוב הפירות, וגם יותר ויטמיני A ו-K".

דוכן פירות וירקות (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)
דוכן פירות וירקות (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

היא הוסיפה: "מי שכולל הרבה ירקות טריים בתפריט שלו, מקבל את כל מה שהוא צריך מהירקות, ואז לא צריך לשלב פירות בתפריט – ההיפך, בפירות יש המון סוכר. כל מנת פרי היא כ-100 קלוריות, בממוצע יש 4 כפיות פרוקטוז – סוכר פירות".

לסיכום אמרה הדיאטנית: "התפריט יכול להיות מושלם גם בלי פירות כל עוד משלבים ירקות טריים בתפריט, וזה נכון במיוחד בחורף כשנוטים לוותר על הסלט".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm