סקר מיוחד שערכה אפליקציית ההיכרויות OKcupid לקראת יום האישה הבינלאומי, חושף מה נשים באמת מחפשות בבני הזוג שלהן בעשור הנוכחי. אם חשבתם שהתוצאות ידברו בעיקר על מראה חיצוני, תחביבים משותפים או תחומי עניין – מתברר שבשנת 2022 יותר ויותר נשים מחפשות דווקא "פמיניסט". 

מהנתונים שעלו אנו למדים כי בחמש השנים האחרונות חלה עליה משמעותית אצל נשים המחפשות שיווין מגדרי. ״כשזה נוגע למי עושה את הצעד הראשון, העשור הנוכחי הוא עשור של יותר אסרטיביות בדייטינג מצד הנשים", הסבירה לי תום דותן, מומחית הדייטינג של האפליקציה. לדבריה, על אף שהשינוי חל בכל המגדרים והזהויות המיניות, נראה כי נשים הן דווקא החזית המגמה. הוכחה לכך היא נתונים שנאספו לאורך מגיפת הקורונה, לפיהם ניתן לראות בבירור שיותר נשים החלו ליזום שיח ו"להתחיל" עם הצד השני של המסך. 

מסתכלים על הארנק 

בעולם, מדווחת האפליקציה, נשים מתמקדות במאבק לסגירת פערי השכר בין המגדרים, כאשר 84% מהרווקות בOKcupid טוענות שצריך לעשות יותר כדי לסגור אותם (70% מהגברים מסכימים). בישראל, 87% מהמשתמשים אומרים שצריך לפעול כדי לסגור את פערי השכר המגדריים.

זוגיות או קריירה?

למרות רצונן להיות עצמאיות כלכלית, מה שהכי חשוב לנשים באשר הן זה להיות עצמאיות. בעולם, 65% מהנשים בOKcupid שהגיבו לשאלה התואמת "האם הייתם מעדיפים יותר כסף או יותר חופש?" אמרו "חופש" (קצת לפני 64% מהגברים). נשים ישראליות רוצות את החופש שלהן אפילו יותר, כאשר 77% מעדיפות אותו על פני כסף.

"חופש משמע הזכות לבחור מה את רוצה - וזה גם למי שאת יוצאת איתו", ציינה דותן – אחרי הכל, בשנתיים האחרונות חלה עלייה של 55% בנשים שאומרות שמערכת יחסים חשובה להן יותר מקידום הקריירה שלהן. בישראל, 73% מהנשים אמרו שהן מעדיפות למצוא זוגיות, אחוז גבוה בהרבה משאר העולם.

נשים רווקות מתמקדות גם במציאת מישהו שהן מתחברות אליו מבחינה רגשית - כאשר 88% אומרות שחשוב ליצור קשר רגשי לפני קשר פיזי (לעומת 78% מהגברים). רק בחודש האחרון, חלה עלייה של 5% בנשים המחפשות מערכת יחסים שתחזיק מעמד עד סוף חייהן.

"כיום יותר ויותר נשים מבינות שבסופו של דבר, זה לא עניין של בחירה בין קריירה לזוגיות", מבהירה לי. "נשים בשנת 2022 רוצות להצליח בשניהם. הקורונה לימדה אותנו את החשיבות של איזון עבודה בבית ונשים וגברים מחפשים פרטנרים דומים שתומכים בגישה המאוזנת הזו".