לחשוב מחוץ לתרמיל: הדיאטנית המומחית של 103fm, ד"ר מאיה רוזמן, סקרה באוזני המאזינים בתוכניתה השבועית ברדיו את היתרונות התזונתיים הרבים שיש לפולי הסויה ולסויה באופן כללי. "הסויה היא מקור לחלבון איכותי מאוד, יותר מקטניות אחרות", טענה תחילה.

"הסויה עשירה מאוד בוויטמינים ובמינרלים כמו ברזל - במאה גרם פולי סויה יש יותר ברזל מאשר בסטייק בקר, ומגנזיום – מאה גרם פולי סויה מכילים פי 3 מגנזיום מאשר בבננה, למשל", אמרה בהמשך. "מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות מצאו כי צריכת סויה מפחיתה את הסיכון לסרטן (כולל סרטן השד), וגם דוחה את הופעת גיל המעבר בנשים. הסיבה לכך היא הפלבונואידים והפיטורסטרוגנים שנמצאים בסויה, שהם נוגדי חמצון בעלי פעילות חזקה והשפעה חיובית על הגוף", הוסיפה.

אדממה (צילום: אינגאימג')
אדממה (צילום: אינגאימג')

לאחר מכן, רוזמן המליצה על מתכון: "אדממה הוא מאכל מפולי סויה שנמצאים בתוך הקליפה, שהיא בעצם התרמיל. מאדים קלות וממליחים, לפעמים מוסיפים גם שמן זית". היא המשיכה והסבירה: "פירוש המילה אדה-ממה הוא 'פולי גבעול'. פולי הסויה הטריים מכילים 17% חלבון, 9% שומן, ובערך 140 קלוריות במאה גרם. בגלל כל היתרונות הללו נשנוש אדממה בריא לנו, והכמות האפשרית בזמן דיאטה היא 200 גרם שקול עם קליפה (מה שאומר שנשאר 100 גרם ללא קליפה)".

"כדאי לשים לב לכך, שאם קונים 400 גרם פולי סויה עם קליפה – משלמים אותו סכום כמו 400 גרם ללא קליפה. מה שאומר שבעצם משלמים על הקליפה שזורקים אותו סכום כמו על הסויה עצמה. אם זה חשוב לכם לשבת ולהתעסק עם כל פול בנפרד כנשנוש אז לכו על זה, אבל אם אתם רק רוצים מנת חלבון לארוחה – חפשו את פולי הסויה המקולפים במקפיאים ברשתות השיווק", סיכמה הדיאטנית את דבריה.