ללכת זה בריא, את זה כולנו יודעים, אבל יש מי שמאמין שמבחינה בריאותית אין הבדל גדול בין הליכה קצרה בחוץ לבין רביצה על הספה בבית. ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא בתוכניתה ב-103FM והסבירה כמה טוב הליכה קצרה עושה לגוף שלנו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"חשבתי על זה הרבה", אמרה התזונאית, "בדקתי את זה על עצמי ועל המטופלות שלי - כי חצי שעה זה לא קשה בכלל. זה לא מאמץ כל כך גדול, עד שנדמה שלנו שאנו לא שורפים קלוריות בזמן הזה. יש אנשים שאפילו לא צריכים להחליף בגדים לקראת הליכה כזאת, כי הם לא עושים מאמץ מטורף. אולי רק נעלי ספורט וזהו. מפה עולה השאלה - האם עדיף בכלל לשבת מול הטלוויזיה, כי חבל על הזמן?".

לדברי רוזמן, חשוב להדגיש כי לפי המחקרים, חצי שעה של הליכה ביום מפרישה בגוף חומרים שמשפרים את מצב הרוח - יותר מתרופות שנוגדות דיכאון. בנוסף לכך, בחצי שעה מופרשים אותם חומרים שמפחיתים את החשק לנשנושים מיותרים ומאזן לנו את רמת ההורמונים בגוף. ההליכה גם תורמת לשיפור זרימת הדם ותפקוד הלב. יתרה מכך, גם אם נראה לנו שאנחנו לא שורפים כל כך הרבה, חשבון פשוט מראה שעל כל 20 ימים, פחות משלושה שבועות, שבהם אנו מוותרים על ההליכה הזאת - אנו מעלים חצי קילו של שומן נקי".

לסיכום, שיתפה ד"ר רוזמן כי "יש לי מטופלת שכבר לא הצליחה לרדת במשקל ולא הבינה מדוע, הרי היא אכלה את אותם דברים בדיוק שאכלה קודם. ובכן, מסתבר שבגלל שחורף וקר - היא לא עשתה את ההליכה היומית שלה. לכן, צריך וכדאי ללכת, גם אם נדמה לכם שזה לא מאמץ גדול - זה כן. וזה חשוב, אז אל תוותרו".