שמן זית, קנולה, שומשום או אבוקדו: באיזה שמן כדאי להשקיע כסף ואנרגיה מבחינה בריאותית, והאם שמן זרעי ענבים שווה את המחיר? התזונאית ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא בתוכניתה ב-103FM והסבירה את היתרונות השונים של כל שמן. 

בתשובה לשאלתה של מאזינה, שסיפרה כי היא משתמשת בשמן זרעי ענבים ותהתה אם היתרונות הבריאותיים מצדיקים את המחיר שהיא משלמת, ענתה התזונאית: "עשו לו קידום שיווקי מאוד גדול על סמך דברים שהם לא נכונים. נגיד שיש שם אומגה 5, ואומגה 5 לא דרוש לגוף, אם יש שם בכלל".

היא הוסיפה ואמרה: "אם היית שואלת איזה ירק שווה להשקיע בו את כל הכסף והאנרגיה כי הוא הכי בריא, נגיד פלפל אדום באמת במקום הראשון מבחינת ויטמין C, גזר מבחינת A וחסה מבחינת K וחומצה פולית ובעגבניה יש הכי הרבה ליקופן".

ד"ר רוזמן הסבירה כי "בשביל שהגוף יקבל את הכל מגוונים. בשמנים יש דברים שונים, בשמן זית יש אומגה 9 וחומצה אולאית שמפחיתה מחלות לב, כמו שיש בזיתים, בשמן אגוזי מלך יש המון אומגה 3 שזה כמו באגוזי מלך, בשמן אבוקדו הרבה ויטמין E כמו באבוקדו, ובדברים האלה כדאי לגוון ולא להיתקע רק על שמן זית או רק על שמן שומשום. אז אנחנו מקבלים את היתרונות של הכל".

"לשמן קנולה אין שום יתרונות שאני יכולה לציין, אך אם קנולה תקני בכבישה קרה בלבד. בשמן זרעי ענבים אני לא רואה שום יתרון, בשמנים הנפוצים יש יותר יתרונות, ואני לא יודעת אם זה טעים או לא. אם זה לא טעים אז בטוח לא". 

עוד אמרה: "בפטרוזיליה יש מלא ברזל. כל דבר שמבשלים אותו אנו מאבדים בעיקר את ויטמין C שרגיש מאוד לחום, מינרלים לא נאבדים לא משנה מה את לוקחת. רק ויטמין C, ואת זה לא בעיה לפתור אם צורכים קצת ירקות ופירות טריים בהמשך היום". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש