שמועות מסתובבות בעולם ומזינות את בני האדם במידע, נכון יותר או פחות. במקרה הזה אנו פונים בעיקר לנשים, אלו בעלות השיער הארוך והשופע שמבקשות לשמור עליו חזק ובריא ועוד לשנים רבות. אם גם לכן סיפרו בעבר שאסור לחפוף את השיער בכל יום מחשש לנשירה או שבירה של השערה, פרופסור רפי קאראסו כאן כדי לשנות את התפיסה, כאשר הקו המנחה הוא - תקשיבי לגופך. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בשיחה עם מעריב הסביר פרופ' קאראסו כי אין טענה אחת נכונה, להפך, כל אחד ואחת שרוצה לשמור על השיער שלו צריך להתייחס אליו באופן שמתאים לו. כמו שבחורה עם תלתלים תשתמש במוס או ספריי ותעבוד כדי להחיות אותם, בעלת שיער חלק תיעזר בסרום כדי לשמור על צורתו ואלו עם השיער הצבוע ישמרו שהשיער לא יהפוך יבש, כך גם צורת החפיפה והקצב משתנים בין אחת לאחרת. 

אם אתן נמנות בין אלו בעלות השיער היבש, פרופ' קאראסו ממליץ לכן שלא לחפוף את השיער יותר מפעם או פעמיים בשבוע. לעומת זאת, רצוי שבעלות השיער השומני יחפפו דווקא כל יום, במטרה לקרצף את הקרקפת ולהסיר את כל השומן שמצטבר עליה כדי לאוורר אותה. אם השיער שלכן עבר טיפול כימי, כמו החלקה או צבע, כדאי שתוודאו שהשיער שלכן שומר על שומניות, ובמידה ולא לדאוג שמנו אותו בעצמכן באמצעות תכשירים המיועדים לכך. "בדרך כלל אחרי טיפול כימי השיער רגיש ויבש יותר", ציין המומחה. 

אם אתן לא בטוחות מה הכי טוב לשיער שלכן ולאיזו קבוצת שיער הוא משתייך, פרופ' קאראסו ממליץ לכן פשוט לבדוק: "בשבוע אחד תחפפו כל יום ותראו כיצד השיער שלכן מגיב, ובשבוע שאחריו תחפפו פעם או פעמיים בשבוע בלבד. בהתאם לכל פעם תבדקו באיזה הוא הסתדר, נראה והרגיש טוב יותר, וכך תדעו מה צורת החפיפה הנכונה לכן.