פינת המיתוס: האם סלמון הוא באמת המקור הכי טוב לאומגה 3? הדיאטנית המומחית של 103fm, ד"ר מאיה רוזמן, התייחסה לשאלה בתוכניתה השבועית ברדיו - ואפילו נתנה תחליף לא פחות טוב לאומגה 3, לצמחונים ולטבעונים שלא יכולים לאכול דגים.

ראשית, הסבירה רוזמן מה זה בכלל אומגה 3: "אלו חומצות שומן שחשובות לשיפור בזרימת הדם, למניעת מחלות לב, סרטן, למניעת דכאון, למניעת הפרעות קשב וריכוז. משום מה דג סלמון נחשב לאחד המקורות הכי חשובים לאומגה 3, אבל כדאי לדעת שבמנה גדולה של דג סלמון יש פחות מההמלצה היומית, ומי בכלל אוכל סלמון כל יום אני לא יודעת".

סלמון (צילום: אינגאימג)
סלמון (צילום: אינגאימג)

"בתור צמחונית, כמעט טבעונית, כדאי לדעת שבכפית של צ'יה או זרעי פשתן או בשלושה חצאי אגוז מלך יש יותר אומגה 3 מאשר בסלמון", הוסיפה הדיאטנית. "בצ'יה, בפשתן ובאגוזי מלך האומגה 3 היא ממקור צמחי, שזה קצת שונה ממה שיש בדגים, אבל הגוף יכול להמיר את זה בצורה שרצויה לו, גם מהצמחים".

"בנוסף לזה יש בצ'יה ובפשתן מלא ברזל, מגנזיום, סידן ואשלגן, גם הרבה מאוד סיבים תזונתיים שתורמים לפעילות העיכול שלנו, נגד עצירות", אמרה בהמשך. לסיום, הוסיפה עצה למאזינים: "כדאי להוסיף כף צ'יה או כף פשתן, או אגוזי מלך ליוגורט או אפילו למרק, לשייק, לסלט. זה פתרון הרבה יותר יעיל וקל, מאשר לאכול דגים כמקור של אומגה 3".