אחרי שנתיים של מגפה שסגרה את רובנו בין ארבעת קירות הבית, נראה שיותר ויותר ישראלים החלו לבחון את מרחב המחייה שלהם מחדש. מבט קטן על הקירות שמקיפים אותנו גרם לרבים מאיתנו לחשוב על שיפוץ קטנטן, ואיזה טיימינג יותר מוצלח מאשר חג הפסח? 

סקר מקיף שערך מכון המחקר סאפיו עבור חברת הצבע וחומרי הבנייה "טמבור", בדק את התנהגות הצרכנים בכל הנוגע לצביעת ביתם לקראת חג הפסח – עונת השיפוצים וההתחדשות. הסקר נערך בקרב 501 משיבים, מדגם אקראי ארצי מייצג בקרב דוברי עברית מעל גיל 18 בחודשים נובמבר 2021 ומרץ 2022. חברת "טמבור" מציגה - כך תעשו זאת בעצמכם: 

שנתיים של קורונה אכן השפיעו:
74% מהמשיבים לסקר ציינו כי השהייה המרובה בבית בשנתיים האחרונות גרמה להם לשים לב לפגמים שהצטברו לאורך זמן בבית, במידה רבה או רבה מאד. 26% ציינו כי השהייה בבית לא השפיעה כלל או השפיעה במידה מועטה על תשומת הלב שלהם לפגמי הבית.

תשומת לב לפגמים בבית בעקבות שהייה ממושכת בו במהלך המגפה (צילום: יחצ)
תשומת לב לפגמים בבית בעקבות שהייה ממושכת בו במהלך המגפה (צילום: יחצ)

יותר ישראלים יצבעו את ביתם לקראת פסח הקרוב
מחצית (50%) מהישראלים מתכננים לצבוע את ביתם לקראת פסח הקרוב.   14% מהמשיבים דיווחו שיעשו זאת בוודאות והשאר דיווחו כי הם מתכננים לעשות זאת. 

כוונת צביעת הבית בפסח הקרוב (צילום: יחצ)
כוונת צביעת הבית בפסח הקרוב (צילום: יחצ)

איזה חלק בבית יצבע אצל הרוב?
עוד מראים נתוני הסקר כי 50% ממשקי הבית בישראל צבעו את ביתם בשנה האחרונה. 23% עשו זאת בחצי השנה האחרונה. כמחצית (48%) מהמשיבים העידו כי בפעם האחרונה צבעו את כל הבית, בקרב השאר האזורים הנפוצים ביותר לצביעה הם הסלון (25%), חדרי השינה של ההורים והילדים (22% ו-21% בהלימה), המטבח (14%) וחדרי השירותים והאמבטיה (14%).

איזה חלק בבית נצבע ברוב הבתים בישראל? (צילום: יחצ)
איזה חלק בבית נצבע ברוב הבתים בישראל? (צילום: יחצ)

ומה הוא הצבע המועדף?
הגוון המועדף על הישראלים לצביעת הבית הוא לבן. כשנשאלו "באיזה גוון אתה מתכנן לצבוע את הבית?", השיבו 66% מהנסקרים כי יבחרו בצבע הלבן, 20% בחרו בגווני השמנת/ קרם/ אופוויט, 5% העדיפו את הצבע האפור ו-5% את הצבע הכחול.  כשליש (34%) מהישראלים יודעים היטב מה הגוון המועדף עליהם ולא מתייעצים באף אחד לגבי גוון הצבע, כשליש (34%) מתייעצים במכרים וכחמישית (20%) עם מוכרים בחנויות.

הצבע הנבחר בקרב הקהל הישראלי - לבן (צילום: יחצ)
הצבע הנבחר בקרב הקהל הישראלי - לבן (צילום: יחצ)

צובעים בעצמכם או נעזרים בבעל מקצוע?
הרוב המוחלט (57%) של הישראלים מבצעים בעצמם את עבודת הצביעה או שבן/בת זוגם או קרוב משפחה עושים זאת עבורם, השאר נעזרים באנשי מקצוע כמו צבעי או שיפוצניק. 37% מתייעצים במוכר בחנות בבחירת מותג הצבע שירכשו ו-28% מתייעצים באנשי מקצוע. 27% יתייעצו במכרים וקרובים. את הרכישה של חומרי הצבע מבצעים  70% בעצמם בעוד 36% דיווחו שבעלי מקצוע רוכשים עבורם את חומרי הצבע.

מרבית הישראלים צובעים את ביתם בעצמם (צילום: יחצ)
מרבית הישראלים צובעים את ביתם בעצמם (צילום: יחצ)

"השהייה הממושכת בבתים בשנתיים האחרונות, הובילה לא מעט ישראלים לשים לב לכל הפגמים על קירות ביתם. תוצאות הסקר שערכנו זיהה בבירור את הצורך המוגבר לחדש ולשפץ את הבית דווקא עכשיו, אחרי אותן שנתיים. צורך שפוגש את פסח, המהווה את תחילת עונת השיפוצים וההתחדשות", אומרת צביה אורנשטיין-קסן, סמנכ"לית השיווק של טמבור.