הדעה הרווחת היא שצבעי מאכל במזון מזיקים לבריאות שלנו, אבל האם כולם באמת לא טובים לנו? ד"ר מאיה רוזמן דיברה בתוכניתה ב-103FM על הנושא והסבירה כי יש כאלה שאין איתם בעיה. בנוסף, היא סיפרה מאילו צבעי מאכל הכי כדאי להיזהר. 

"רוב הממתקים מכילים צבעי מאכל סינתטטיים, שמזיקים לבריאות במיוחד של הילדים", אמרה התזונאית בפתח דבריה. "ההבדל העיקרי בינם לבין הצבעים שאנו מסיידים את הקיר - היא בכמות הקטנה ששמים במוצר. הבעיה היא שגם כמויות קטנות של חומרים כימיים עלולות להשפיע על הגוף בצורה משמעותית".

רוזמן הסבירה שלא כל צבעי המאכל מזיקים לבריאות. "יש גם צבעי מאכל טבעיים, שעשויים מגזר, סלק, כרוב סגול וכורכום, שלא מזיקים לבריאות והסיבה העיקרית שלא משתמשים בהם היא שהם יקרים יותר", אמרה. 

אז איך יודעים אם יש במוצר צבעי מאכל טבעיים או מזיקים? "גם לצבעי המאכל הטבעיים יש מספר קטלוגי ולפעמים כתוב לנו לידם את האות E ומספר, ולפעמים כתוב רק צבע מאכל טבעי. אם יש שם מילים ומספרים שאנחנו לא מבינים – עדיף לא לקחת סיכון ולבחור מוצר אחר", הסבירה המומחית.

ומאילו צבעי מאכל צריך הכי להיזהר? "הכי גרועים צבעי המאכל הצהובים - בעיקר זה שנקרא טרטרזין, E-102, והשני סנסט ילו E-110", היא הסבירה והוסיפה: "הם עלולים לגרום לאסתמה בילדים, להתנהגות היפראקטיבית, להפעות קשב וריכוז. הצבעים האדומים נחשבים למסרטנים וגורמים לפריחה, וצבע כחול עלול לגרום לכאבי בטן. אם רשום במפורש צבע מאכל טבעי - הוא לא מזיק בכלל ואין איתו שום בעיה".