מקלחת היא ההתרעננות הקטנה של הבוקר, או הנחמה הקטנה של סוף היום. גם אם לפעמים אנו מעייפים מדי מכדי להיכנס להתרחץ, ברגע שאנחנו בפנים - כמעט שאי אפשר לצאת מתחת לזרם המים הנעימים. ועם זאת, על אף ההנאה שהיא מספקת ותחושת הניקיון, מקלחת היא לווא דווקא הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות לגוף שלנו - והיא אפילו יכולה להזיק במידה מסוימת.

בשיחה עם פרופסור רפי קרסו, ביררנו מה הם היתרונות והחסרונות של מקלחת, והאם הרבה מדי ממנה עלול לפגוע בנו - וזה מה שהיה לו לומר. "הגוף שלנו מפריש שומן, שעל אף שאנו רואים בו כשכבה מלוכלכת או לא נעימה, הוא דווקא מגן על העור שלנו ולכן כדאי לשמור עליו", סיפר פרופ' קרסו. לכן, לדבריו כדאי שלא להתרחץ מדי יום, בטח שלא כמה פעמים ביום, אלא אם כן מקום העבודה שלכם גורם לכם להתלכלך או להפריש זיעה מרובה. 

יתרה מכך, פרופ' קרסו הסביר כי מקלחת טובה עבורנו בדרך כלל לא תכלול את כל התכשירים שאתם רגילים להשתמש בהם - אלא פשוט מים. לפעמים תחושת הניקיון שאנו חווים אחרי מקלחת רווית סבונים היא מעין פיקציה של ניחוח שגורם לנו להרגיש נעים יותר, אלא שמקלחת עם מים בלבד מספיקה לא פחות. "אם רק תשטפו את עצמכם במים ותספיגו אותם בגופכם, מבלי לשפשף, הגוף שלכם יתנקה ואך לא יסיר מעליו את שכבת השומן, מה שבעצם אפילו מומלץ", הסביר המומחה. 

עם זאת, כדאי שתגבילו את כמות הפעמים בה אתם נכנסים להתרחץ, שכן מקלחת מרובה יכולה גם להעיד על תסמונות כפייתיות או OCD, מה שלטווח הרחוק עלול לפגוע בעור מפאת שימוש רב מדי בתכשירים שמחלישים את שכבת ההגנה של הגוף.