דיאטות כסאח, שבהן אנחנו פשוט מרעיבים את עצמנו לתקופה מסוימת כדי לרדת במשקל, אמנם עוזרות לנו מאוד לרדת במשקל בצורה מהירה, אבל ההשפעה שלהן לטווח ארוך מוגבלת ביותר, ולעתים קרובות מי שעושה את הדיאטה הזאת חוזר למשקלו הקודם מהר מאוד. אלא לפי מחקר שנערך לאחרונה, עליו דיברה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM, לדיאטת כסאח יש גם השפעה חיובית על הגוף שלנו, שעשויה לסייע לנו בהמשך. 

לדברי התזונאית, בירחון האמריקאי לתזונה קלינית בדקו האם דיאטת 'כסאח' משפיעה על היכולת לבצע פעילות גופנית - והתוצאות מפתיעות. "במחקר השתתפו 101 נשים בעודף משקל גבוה, חלק קיבלו תפריט מתון שהכיל 25% פחות קלוריות ממה שהן רגילות, והחלק האחר קיבל תפריט קשוח יותר שהכיל 65% עד 75% פחות קלוריות למשך שנה, בה ביצעו פעילות גופנית", סיפרה ד"ר רוזמן. "על פי התוצאות המפתיעות, הירידה במשקל שיפרה את היכולת לבצע פעילות גופנית ואת השיפור בכושר. בשני סוגי הדיאטה, ואפילו בדיאטה הקשוחה במידה רבה יותר".

עם זאת, חשוב להזכיר כי לדיאטות כסאח עלולות להיות השפעות בריאותיות קשות על הגוף, כמו למשל פירוק שרירים וחולשה, נשירת שיער, אנמיה, בעיות זיכרון, מצב רוח ירוד ואף נזק חמור ללב. לדברי התזונאית , הכדורים והאבקות שנועדו לסייע לנו לרדת מהר במשקל לא מלמדים הרגלי אכילה נכונים, לא עוזרים להבין שמשקל תקין ובריאות הם עניין של השקעה יומיומית, וגם לא נותנים כלים להתמודד, למשל, עם אירועים משפחתיים או בעיות כמו בולמוסי אכילה".