ערק הוא משקה אלכוהולי השייך למשפחת האניס, איתו אפשר לחגוג בכל אירוע ולוודא שהוא ירומם את האווירה. עם זאת, כבר עשרות שנים שהערק נחשב גם כמעין תרופת סבתא לכאבי בטן או שיניים. אבל האם הוא באמת מועיל, ואם כן - אז כיצד? שאלנו את פרופסור רפי קרסו בנוגע ל"תרופה האלכוהולית" וזה מה שהוא סיפר לנו. 

כשבחרנו לבחון את הערק בהשפעה על כאבים, החלטנו להתמקד בשני המקומות העיקריים בגוף האדם שמזוהים עם טיפול במשקה האניס - בטן ושיניים. כשהתייחסנו לערק כשמרפא כאבי שיניים, נדהמנו לגלות שהמצב דווקא לא לגמרי שונה מהמיתוס, אך בכל מה שקשור לכאבי בטן, הכל התברר כבדיה. 

"ערק לכאבי שיניים משפר את מחזור הדם בריריות, מה שיוצר השפעה מאלחשת כתוצאה משריפת המשקה האלכוהולית של הבלוטות. הוא לא באמת מעביר את הכאב, אך יוצר הסחת דעת ממנו וממקד את התחושה בשריפת הערק", סיפר המומחה. לדבריו, לאלכוהול עצמו אין כל השפעה על הכאב, שכן לא מדובר בכמות אחוזים גבוהה במשקה, עד כדי כך שתשפיע על מערכת העצבים. 

שימוש נוסף בערק כטיפול בכאבים הוא בכאבי הבטן, שכן רבים מורחים את הערק על מקום הכאב ומעסים אותו במטרה להקל על התחושה. פרופסור קרסו הפתיע אותנו כשסיפר שפעולה זו היא מיתוס מוחלט, שכן מה שתורם להקלה בכאב היא תחושת העיסוי ולא החומר שמרחנו על הגוף. "תוכלו להשתמש גם בשמן תינוקות, שמן זית, ויסקי, ערק או ג'ין. סוג החומר שתמרחו לא ישנה, אלא תנועת העיסוי על הבטן היא שמפחיתה את הכאב באמצעות חימום המקום והרגעה שלו.