ישראלים רבים נוהגים לעשות כושר - לרוץ, לצעוד, לרכוב על אופניים, או חוגים כגון פילאטיס או עיצוב. ד"ר מאיה רוזמן התייחסה בתוכניתה ב-103FM לשאלה מה כדאי לאכול לפני פעילות גופנית.  

לדברי התזונאית, אם הפעילות מבוצעת בשעות הבוקר המוקדמות, יש מחקרים שמראים תיאוריות שונות ומנוגדות, כך שלכל אחד מתאים משהו אחר. מחקרים בעבר הראו שחשוב לאכול לפני שיוצאים כדי לספק לשרירים את האנרגיה הזמינה, אך מחקר שבוצע לאחרונה גילה שאם עושים פעילות על הבוקר בצום, הגוף שורף יותר שומן לצורך אנרגיה.

נסו על עצמכם מה מתאים לכם – נסו אפשרויות שונות כמו דייסת שיבולת שועל, בננה, רק קפה, או עוגייה, או שורת שוקולד. תבדקו את ההישגים ואת היכולת ולפי זה תראו מה מתאים לכם.

שימו לב כי תמרים אינם בהכרח האפשרות הטובה ביותר. האינדקס הגליקמי שלהם גבוה יותר מאשר של סוכר. מה זה אומר? הם נותנים אנרגיה לזמן קצר מאוד של כמה דקות. אם הפעילות נמשכת כשעה, יש יתרון לפחמימות שנותנות אנרגיה למשך כל השעה. למשל בננה, שהאינדקס הגליקמי שלה נמוך, וגם שיבולת שועל. בשני אלו גם כמות עצומה של מגנזיום ואשלגן הדרושים לשרירים.

כדאי לשתות קפה לפני הפעילות, הוא גם ממריץ וגם משפר את יכולת השרירים לשרוף קלוריות. קפה שחור הוא העשיר ביותר בקפאין (פי 2.5 מנס קפה). בכל מקרה עדיף קפה ללא חלב, החלב עלול להקשות קצת על העיכול ולהפריע לאימון.